25.11.08
ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ:ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΨΩΜΙΑΔΗ
ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ Π. ΨΩΜΙΑΔΗ
(25-11-08)
Απέδωσε ευθύνες σε Υπουργούς για τις «μυστικές μεθοδεύσεις των χαριστικών ανταλλαγών», κατέθεσε ότι
«Η Κυβέρνηση σχεδίασε, οργάνωσε και υλοποίησε τις ανταλλαγές» και χαρακτηριστικά δήλωσε, χωρίς να ερωτηθεί, ότι «αν υπάρχει παράγκα ψάξτε την στην Αθήνα, όχι στη Θεσσαλονίκη», ενώ στη συνέχεια αναφέρθηκε επανειλημμένα στην «παράγκα της Αθήνας» (βλ. πρακτικά σ. 114, 116, 188-189-190 σε συνδ. με 204 και σειρά εγγράφων ως κατωτέρω).
Ο μάρτυρας Παναγιώτης Ψωμιάδης, Νομάρχης Θεσσαλονίκης, κατέθεσε σήμερα, 25/11/08, στην Εξεταστική Επιτροπή, μεταξύ άλλων ότι:
- Κανένας Υπουργός δεν του απάντησε στην από 16/12/05 επιστολή προς το Γραφείο του Πρωθυπουργού και τη μισή Κυβέρνησης της ΝΔ, (βλ. πρακτικά σ. 113-114, 154, 197-198,) στην οποία αναφέρει επί λέξει
- ότι οι ανταλλαγές ακινήτων με την Μονή Βατοπεδίου είναι “μεθόδευση πίσω από τις πλάτες του αιρετού Νομάρχη που έχει την ευθύνη της προστασίας και διαχείρισης των εκτάσεων του Υπουργείου Γεωργίας”
- και ότι τυχόν εμμονή των αποδεκτών της επιστολής (Μαξίμου, Υπουργοί) «στην υλοποίηση της μυστικά μεθοδευμένης αυτής χαριστικής ανταλλαγής, πέραν από την αλγεινή εικόνα που θα προκαλέσει στην κοινή γνώμη για την Κυβέρνηση, θα ξεσηκώσει και θύελλα αντιδράσεων από τους αντίστοιχους Δήμους και τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης…»
Αντί να απαντήσουν στην επιστολή τα αρμόδια στελέχη της Κυβέρνησης Καραμανλή προχώρησαν εσπευσμένα στην σύνταξη δύο συμβολαίων ανταλλαγών (2195 και 2196/21-12-05 με τα οποία παραχωρήθηκαν από την ΚΕΔ στη Μονή 73 οικόπεδα φιλέτα της Θεσσαλονίκης) και κατόπιν… αιτήθηκαν και έλαβαν τη σύμπραξη της Νομαρχίας στις αναγκαίες ενέργειες (βλ. πρακτικά σ. 181-182, «όλα έγιναν με ταχύτητα φωτός»).
- Σε ερώτηση ποιος σχεδίασε, ποιος προώθησε και ποιος υλοποίησε τις ανταλλαγές (που στην από 16/12/05 επιστολή του χαρακτηρίζει ως «μυστικά μεθοδευμένη χαριστική ανταλλαγή») απάντησε ότι η Νομαρχία δεν σχεδίασε και δεν οργάνωσε και ότι η σημερινή Κυβέρνηση αποφάσισε, οργάνωσε και υλοποίησε τις ανταλλαγές. (βλ. πρακτικά σ. 188-189-190)
- Δήλωσε επίσης ότι δεν συνυπέγραψε στις ανταλλαγές και ότι όταν με εντολή Νομάρχη οι Υπηρεσίες του υπέγραψαν την αποδέσμευση των ακινήτων, είχαν ήδη γίνει οι μεταβιβάσεις (βλ. πρακτικά σ. 195)
- Αποδέχθηκε ότι όντως οι ανταλλαγές αυτές ήταν παράνομες και σκανδαλώδεις, αλλά ο ίδιος το κατάλαβε το 2007 οπότε και, όπως ισχυρίστηκε, αντέδρασε.Ο κ. Νομάρχης επικαλέστηκε παντελή άγνοια για τη μεταβίβαση των οικοπέδων, τα οποία κατά νόμο δεν μπορούν να μεταβιβαστούν δική του γνώση, το οποίο ως γεγονός πληροφορήθηκε, όπως κατέθεσε, τον Ιούλιο του 2007, όταν η κα Πατουλίδου έφερε το θέμα στο Νομαρχιακό Συμβούλιο.
Σελ. 204 Πρακτικά Εξεταστικής 25/11/08
«ΑΠ: Εμμένω ότι την έστειλα [την από 16/12/05 επιστολή]. Είμαι ειλικρινής και το χέρι μου το βάζω στο Ευαγγέλιο.
ΕΡ: … ότι αυτό το οποίο επιχειρήθηκε ήταν παράνομο και ήταν κάτι το οποίο στη συνέχεια επιτελέστηκε. Σκανδαλώδες και επιτελέστηκε.
ΑΠ: Το οποίο το αντιλήφθηκα το 2007.
ΕΡ: Εντάξει.
ΑΠ: Δεν είναι κακό το 2006 να μην το είχα αντιληφθεί και πιθανόν μαζί με εμένα να το αντιλήφθηκαν και οι Βουλευτές οι δικοί σας. Αν το αντιλήφθηκαν, τι να κάνουμε, δηλαδή;»
[Ωστόσο, όπως αναλύεται παρακάτω, η αλληλουχία των εγγράφων αποτυπώνει μια πραγματικότητα που έρχεται σε αντίθεση με τους ισχυρισμούς του κ. Νομάρχη. Άλλωστε, όπως είναι γνωστό, όλα τα ακίνητα της Θεσ/κης είναι ακίνητα που προορίζονται για αγροτική αποκατάσταση. Αρμόδια υπηρεσία για ακίνητα που προορίζονται για αγροτική αποκατάσταση είναι η Επιτροπή Απαλλοτριώσεων και το Συμβούλιο Διανομών αμφότερα υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης (ν. 1644/1986). Οι σχετικές αρμοδιότητες έχουν μεταβιβαστεί στον αιρετό Νομάρχη, για να μην αποφασίζει ερήμην των τοπικών κοινωνιών και χωρίς έλεγχό του η κεντρική Διοίκηση.]
- Ερωτηθείς για τη συνάντηση στο γραφείο του, δήλωσε ότι δεν μίλησε ποτέ για Καραμανλή, μίλησε για την Πολιτεία και το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
- Δεν έδωσε καμία πειστική απάντηση για την σύμπραξή του στις ανταλλαγές που έρχεται σε κάθετη αντίθεση με την από 16/12/05 επιστολή του, αλλά ούτε όταν ρωτήθηκε γιατί δεν κοινοποίησε την επιστολή του στην αντιπολίτευση του Νομαρχιακού Συμβουλίου και στους θιγόμενους Δημάρχους, όπως έκαναν οι Νομάρχες Ροδόπης, Ξάνθης και Χαλκιδικής.
ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΟΠΩΣ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΕΓΓΡΑΦΑ:
Πράγματι, οι μεταβιβάσεις ξεκίνησαν με τα υπ’ αριθμ. 2195 και 2196/21-12-05, πριν εκδοθούν το Μάιο του 2006 οι αποφάσεις του Νομάρχη. Ωστόσο, υπάρχουν, όπως ανέφεραν βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, στοιχεία που συγκρούονται με τους ισχυρισμούς του Νομάρχη:
- Το από 17/5/05 έγγραφο της Διευθύντριας Πολιτικής Γης του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης κας Μαντέλη με τον χαρακτηρισμό «ΕΠΕΙΓΟΝ – ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ», αποδέκτη, μεταξύ άλλων, την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Θες/κης και θέμα «Ζητούνται στοιχεία», όπου ρητά αναγράφεται «προκειμένου να ενημερωθεί άμεσα το γραφείο του Υφυπουργού κ. Κοντού εντός 10 ημερών να γνωρίσουν οι Νομαρχίες κοινόχρηστες και διαθέσιμες εκτάσεις, εντοπίζοντας εκείνες που έχουν οικοδομική ή τουριστική αξία ή είναι παραθαλάσσιες». Συνεπώς, υπάρχει σαφής εντολή του κ. Κοντού από τις 17/5/05, που κοινοποιήθηκε και στη Νομαρχία Θεσσαλονίκης.
- Στις 29/11/05 πάλι το Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης με έγγραφο που υπογράφει η κα Μαντέλη απευθύνεται στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης, με την οποία ζητούν στοιχεία για οικόπεδα στο Πανόραμα, στο Ωραιόκαστρο, στη Νέα Ραιδεστό και στην Καρδία, δηλαδή στα «φιλέτα» της Θεσσαλονίκης.
- Στις 7/12/05 απαντά στο Υπουργείο η Νομαρχία, στέλνοντας αδιαμαρτύρητα τα στοιχεία για τα οικόπεδα που τελικά εκχωρήθηκαν με τις χαριστικές ανταλλαγές στη Μονή Βατοπεδίου και κατόπιν κατέληξαν στον Όμιλο Πάπιστα. Αυτό είναι και το τελευταίο έγγραφο πριν από τη σύνταξη 2195 και 2196/21-12-05.
- Συνεπώς, η από 16/12/05 επιστολή του κ. Νομάρχη στο Μαξίμου και στην μισή Κυβέρνηση ήρθε ως αποτέλεσμα των παραπάνω εγγράφων και αυτό καταδεικνύεται από το γεγονός ότι 9η αποδέκτρια της επιστολής αυτής είναι η ίδια η κα Μαντέλη που αναφέρεται ονομαστικά. Είναι προφανές ότι η Νομαρχία και ο ίδιος ο Νομάρχης γνώριζε πάρα πολύ καλά και τις προθέσεις της Κυβέρνησης και την προηγούμενη αλληλογραφία εντολών του κ. Κοντού και την αρμόδια Διευθύντρια που υπέγραφε τα έγγραφα.
- Στις 23/1/06 και πάλι η κα Μαντέλη στέλνει έγγραφο το οποίο κοινοποιεί στα γραφεία των κ.κ. Μπασιάκου, Κοντού, Ψωμιάδη και Μπίκου (αντινομάρχη). Το έγγραφο αυτό αφορά την ανάθεση στην ΚΕΔ των διαθεσίμων ακινήτων – φιλέτων με το σκοπό των ανταλλαγών.
- Στις 19/4/06 πάλι η Διεύθυνση Πολιτικής Γης (κα Μαντέλη) απευθύνεται στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, κοινοποιεί το έγγραφο στα γραφεία των κ.κ. Μπασιάκου, Κοντού, Ψωμιάδη και Μπίκου (αντινομάρχη) και ζητά να εκδοθεί απόφαση του Νομάρχη για τη μεταβολή των κτηματολογικών στοιχείων.
- Μέσα σε 15 μέρες, 3/5/06 εκδίδεται η αιτηθείσα από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης απόφαση του Νομάρχη.
Η αλληλουχία των εγγράφων αποτυπώνει αδιαμφισβήτητα ότι από την αρχή μέχρι και τις ανταλλαγές:
1. υπήρξε διαρκής συντονισμός, ενημέρωση, εντολές και έλεγχος από τους αρμόδιους Υπουργούς κ.κ. Μπασιάκο και Κοντό.
2. αλλά και μια, όπως φαίνεται από τα έγγραφα, αγαστή συνεργασία μεταξύ Κυβέρνησης και Νομαρχίας Θεσσαλονίκης, που έρχεται σε κάθετη αντίθεση με το ύφος και το περιεχόμενο της από 16/12/05 επιστολής του Νομάρχη.
Απαντήσεις για την αντίθεση αυτή επί της ουσίας δεν δόθηκαν…
Όλα τα ακίνητα της Θες/κης είναι ακίνητα που προορίζονται για αγροτική αποκατάσταση. Αρμόδια υπηρεσία για ακίνητα που προορίζονται για αγροτική αποκατάσταση είναι η Επιτροπή Απαλλοτριώσεων και το Συμβούλιο Διανομών αμφότερα υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης (ν. ……….1986). Ο κ. Νομάρχης επικαλέστηκε παντελή άγνοια για τη μεταβίβαση των οικοπέδων, [τα οποία κατά νόμο δεν μπορούν να μεταβιβαστούν δική του γνώση], το οποίο ως γεγονός πληροφορήθηκε όπως κατέθεσε τον Ιούλιο του 2007, όταν η κα Πατουλίδου έφερε το θέμα στο Νομαρχιακό Συμβούλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου