11.1.13
«Άκυρο» από Βρυξέλλες στις τράπεζες Η Κομισιόν βλέπει "έμμεση κρατική ενίσχυση", η Eurostat θέλει να προϋπολογιστεί η κρατική απώλεια στο φετινό έλλειμμα
«Άκυρο»
έδωσε το υπουργείο Οικονομικών στις βελτιωτικές ρυθμίσεις για τον
αναβαλλόμενο φόρο στις τράπεζες, καθώς οι ενστάσεις που διατύπωσαν η
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού και η Eurostat για την προωθούμενη
διάταξη, τίναξε στον αέρα τη συμφωνία κυβέρνησης - τραπεζιτών.
Οι αρχές Ανταγωνισμού της Κομισιόν θεώρησαν «έμμεση κρατική ενίσχυση» την παροχή δυνατότητας στις ελληνικές τράπεζες να αναγνωρίσουν πλήρως τον αναβαλλόμενο φόρο από τη ζημιά του PSI+ στα βασικά εποπτικά τους κεφάλαια, κρίνοντας ότι αυτό συνιστά άνιση μεταχείριση εις βάρος των υπόλοιπων ευρωπαϊκών τραπεζών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ανταλλαγής.
Από την πλευρά της η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία απαίτησε, εφόσον ψηφιζόταν η διάταξη, να προϋπολογιστεί στο φετινό έλλειμμα η απώλεια εσόδων που θα είχε το Δημόσιο σε βάθος 30ετίας, από το συμψηφισμό της ζημιάς των τραπεζών με φόρο εισοδήματος μελλοντικών χρήσεων.
Έτσι, το βράδυ της Τρίτης αποσύρθηκε από το προς ψήφιση φορολογικό νομοσχέδιο το άρθρο 11, που θα παρείχε σε τράπεζες και φαρμακευτικές τη δυνατότητα να συμψηφίσουν σε 30 ισόποσες δόσεις τη ζημιά από το ονομαστικό κούρεμα του PSI+ με φόρο εισοδήματος των επόμενων 30 χρήσεων.
Παραμένει πλέον το ερώτημα, τι θα ισχύσει ως προς τον λογιστικό χειρισμό του αναβαλλόμενου φόρου.
Τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα (ΔΛΠ 12) επιτρέπουν τον συμψηφισμό του στη διάρκεια ζωής των νέων ομολόγων, που έλαβαν όσοι αποδέχθηκαν την ανταλλαγή.
Το θέμα είναι αν το πρόγραμμα ανταλλαγής ομολόγων θα θεωρηθεί κίνηση προεξόφλησης και επομένως θα κατοχυρωθεί η δυνατότητα συμψηφισμού με βάση τη φορολογική νομοθεσία (συμψηφισμός, είτε εφάπαξ, είτε στην πενταετία) ή στη διάρκεια ζωής των ομολόγων.
Στους υπολογισμούς της Τράπεζας της Ελλάδος για τις κεφαλαιακές ανάγκες έχει συμπεριληφθεί αναβαλλόμενος φόρος που αναλογεί μόλις στο 10% του Core Tier 1, όπως προβλέπει το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο.
Αν ο αναβαλλόμενος φόρος αναγνωριζόταν πλήρως στα εποπτικά κεφάλαια, οι τέσσερις συστημικές τράπεζες θα είχαν όφελος 4,9 δισ. ευρώ.
sofokleousin
Οι αρχές Ανταγωνισμού της Κομισιόν θεώρησαν «έμμεση κρατική ενίσχυση» την παροχή δυνατότητας στις ελληνικές τράπεζες να αναγνωρίσουν πλήρως τον αναβαλλόμενο φόρο από τη ζημιά του PSI+ στα βασικά εποπτικά τους κεφάλαια, κρίνοντας ότι αυτό συνιστά άνιση μεταχείριση εις βάρος των υπόλοιπων ευρωπαϊκών τραπεζών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ανταλλαγής.
Από την πλευρά της η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία απαίτησε, εφόσον ψηφιζόταν η διάταξη, να προϋπολογιστεί στο φετινό έλλειμμα η απώλεια εσόδων που θα είχε το Δημόσιο σε βάθος 30ετίας, από το συμψηφισμό της ζημιάς των τραπεζών με φόρο εισοδήματος μελλοντικών χρήσεων.
Έτσι, το βράδυ της Τρίτης αποσύρθηκε από το προς ψήφιση φορολογικό νομοσχέδιο το άρθρο 11, που θα παρείχε σε τράπεζες και φαρμακευτικές τη δυνατότητα να συμψηφίσουν σε 30 ισόποσες δόσεις τη ζημιά από το ονομαστικό κούρεμα του PSI+ με φόρο εισοδήματος των επόμενων 30 χρήσεων.
Παραμένει πλέον το ερώτημα, τι θα ισχύσει ως προς τον λογιστικό χειρισμό του αναβαλλόμενου φόρου.
Τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα (ΔΛΠ 12) επιτρέπουν τον συμψηφισμό του στη διάρκεια ζωής των νέων ομολόγων, που έλαβαν όσοι αποδέχθηκαν την ανταλλαγή.
Το θέμα είναι αν το πρόγραμμα ανταλλαγής ομολόγων θα θεωρηθεί κίνηση προεξόφλησης και επομένως θα κατοχυρωθεί η δυνατότητα συμψηφισμού με βάση τη φορολογική νομοθεσία (συμψηφισμός, είτε εφάπαξ, είτε στην πενταετία) ή στη διάρκεια ζωής των ομολόγων.
Στους υπολογισμούς της Τράπεζας της Ελλάδος για τις κεφαλαιακές ανάγκες έχει συμπεριληφθεί αναβαλλόμενος φόρος που αναλογεί μόλις στο 10% του Core Tier 1, όπως προβλέπει το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο.
Αν ο αναβαλλόμενος φόρος αναγνωριζόταν πλήρως στα εποπτικά κεφάλαια, οι τέσσερις συστημικές τράπεζες θα είχαν όφελος 4,9 δισ. ευρώ.
sofokleousin
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου