8.5.13
Ετσι γίνονται οι business!!!!! Ελ. Βενιζέλος-ΟΠΑΠ: Η Hoctief μοσχοπουλάει, η κυβέρνηση ξεπουλάει(;)
Παράλληλα η πώληση του πακέτου της Hoctief στους άκρως συντηρητικούς –φύση και θέση- επενδυτές του καναδικού συνταξιοδοτικού Ταμείου αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης προς την ελληνική οικονομία ενώ ανοίγει ξανά το παράθυρο των διεθνών συναλλαγών και των ξένων επενδύσεων σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο.
Ταυτόχρονα όμως δεσμεύει την κυβέρνηση και θέτει τη βάση και το πλαίσιο των διαπραγματεύσεων που διεξάγει η κυβέρνηση με ξένους επενδυτές. Είαι άλλωστε κοινό μυστικό ότι ο Αντώνης Σαμαράς θα συζητήσει το θέμα του ελέγχου του αεροδρομίου με τους Κινέζους, κατά την επίσκεψή του στο Πεκίνο.
Με τα μεγέθη του 2011 (τα μόνα διαθέσιμα) όπου καταγράφονται ήδη συνέπειες από την κρίση ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών παρουσιάζει προ φόρων κέρδη 129,5 εκατ., τζίρο (μαζί με το σπατόσημο) 379,6 εκατ, μειωμένο κατά 66% εν συγκρίσει με το 2010 και ταμειακά διαθέσιμα 267 εκατ. ευρώ.
Αυτό σημαίνει ότι το τίμημα στο οποίο πουλήθηκε το 26,6% της Hoctief αντιστοιχεί σε πολλαπλαστή 34 φορές επί των προ φόρων κερδών, όταν ο ΟΠΑΠ ακόμα και με τις αναθεωρημένες προβλέψεις πουλήθηκε 17 φορές τα κέρδη του 2012.
Τα στοιχεία αυτά εν μέσω κρίσης δίνουν με γλαφυρό τρόπο την πραγματική εικόνα πίσω από τις συμφωνίες ενώ παράλληλα εγείρουν ερωτηματικά για σκοπιμότητες που ενδεχομένως να υποβόσκουν.
Αν το τίμημα για το Ελ. Βενιζέλος θεωρείται λογικό και αποδεκτό ακόμα και από ένα τόσο συντηρητικό επενδυτή όπως ένα συνταξιοδοτικό Fund τότε το τίμημα για τον ΟΠΑΠ θεωρείται αντίστοιχα ιδιαίτερα χαμηλό και έξω από τα διεθνή πρότυπα.
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία το Ελ. Βενιζέλος το 2011 είχε έσοδα από διακίνηση επιβατών 14,4 εκατ., μειωμένα κατά 63%, από εμπορευματικά αεροσκάφη 6,7 εκατ. (-22,9%), από επιβατικά 151,6 εκατ. -9,1% και από εμπορευματική κίνηση 76,4 εκατ. -11,8%.
Τα αντίστοιχα μεγέθη του ΟΠΑΠ για το 2012 ήταν πολύ καλύτερα όπως κα για πρώτο τρίμηνο του 2013 ενώ παράλληλα προικοδοτήθηκε και με μονοπωλιακή άδεια για 10 χρόνια ακόμη, υπό τις ευλογίες της Κομισιόν.
Οι διαφορές ανάμεσα στις δυο συμφωνίες δεν μπορούν να παραβλεφθούν, ούτε να αμφισβητηθούν καθώς και τα δυο deal έγιναν την ίδια χρονική περίοδο και κάτω από τις ίδιες συνθήκες. Ο ΟΠΑΠ αποτελούσε μάλιστα και το «διαμάντι» των αποκρατικοποιήσεων, ενώ το Ελ. Βενιζέλος έχει επικριθεί πολλάκις για τα υψηλά και μη ανταγωνιστικά τέλη.
sofokleousin
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου