8.9.08
ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΜΕΤΑ ΤΟΥ Υ.Ε.Ν...........ΓΙΑΤΙ ΕΝ ΛΟΓΩ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙ ΑΛΛΩΝ ΤΥΡΒΑΖΕΙ
A N A Φ Ο Ρ Α - Κ Α Τ Α Γ Γ Ε Λ Ι Α
Ιωάννου Εμμ. Νομικού
Πλοιάρχου Ε.Ν.
Πρός τον : Προιστάμενον Εισαγγελίας Ναυτοδικείου ΠειραιάΠειραιεύς 08 Σεπτεμβρίου 2008
Θέμα : Παραβάσεις των κανονισμών ασφαλείας Ναυσιπλοίας
του Ε/Γ - Ο/Γ "ΑΡΤΕΜΙΣ" Ν.Π.10317
Αξιότιμε κ.Εισαγγελεύ.
Σας υποβάλλω αντίγραφο της από 26-05-2008 έκθεσης ελέγχου αυτοψίας που πραγματοποιήθηκε στο ανωτέρω αναφερόμενον πλοίον από την επιτροπή ελέγχου επιθεώρησης εμπορικών πλοίων [ Ε.Ε.Ε.Ε.Π.] του ΥΕΝ/ΑΝΠ,στο οποίον συμμετείχαν οι κάτωθι:
1.- Υπον/ρχος Λ.Σ. ΣΑΡΛΗΣ Μ.
2.- Υποπ/ρχος Λ.Σ.ΚΑΡΠΗΣ Ν.
3.- Ναυπηγός ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Κ.
4.- Ναυπηγός ΜΑΝΙΟΣ ΕΜΜ.
παρισταμένης και της αντιεισαγγελέως Ναυτοδικείου κας ΜΠΙΜΠΙΛΑ Χριστίνα,του κ.ΚΡΟΜΜΥΔΑ Κοσμά(εκπροσώπου της ΚΕΕΠ) και του πλοιάρχου του πλοίου,κ.ΜΠΗΤΡΟΥ Παναγιώτη,
και παρακαλώ όπως ακινητοποιήσετε το πλοίο τούτο,διότι αποτελεί επικίνδυνο μέσο μεταφοράς για την ζωή του επιβατικού κοινού και του πληρώματός του,λόγω μη συμμόρφωσής του με τους ισχύοντες κανονισμούς ασφαλείας της ναυσιπλοίας.
Συγκεκριμένα δεν πληρεί τις διατάξεις κεφ.ΙΙΙ - "σωστικά μέσα",της οδηγίας 98/18 ΕΚ (ΠΔ 103/99,Α 110,όπως τροποποιήθηκε με το ΠΔ 309/03 - Α΄261),σύμφωνα με την οποία το πλοίο πρέπει να είναι εφοδιασμένο με τα προβλεπόμενα σωστικά μέσα και δη με σωσσίβιες λέμβους,ή σωσσίβιες σχεδίες με μέσα καθαίρεσής τους,ή σωσσίβιες σχεδίες ριπτομένου τύπου,οι οποίες να εξυπηρετούνται από ολισθητήρες,ή συνδιασμό αυτών για το σύνολο των αναγραφομένων επί του ισχύοντος πιστοποιητικού αξιοπλοίας επιβαινόντων.Οι σχεδίες καθαιρουμένου τύπου μπορεί να αντικατασταθούν από ριπτομένου τύπου,"ΜΟΝΟΝ ΚΑΙ ΕΦ'ΟΣΟΝ" η επιβίβαση σε αυτές γίνεται από το σημείο του καταστρώματος ,που απέχει από την ίσαλο γραμμή 4,5 μέτρα,με το πλοίο άφορτο.Επίσης η πλήρης εγκατάλειψη του πλοίου θα πρέπει να γίνεται σε 30΄λεπτά.Επίσης πρέπει να προβάλλεται "βιντεοταινία",σχετικά με τον τρόπο χρήσης των σωστικών μέσων και τις θέσεις όπου βρίσκονται αυτά.[ΠΔ 279/01 - Α΄196.]
Εν αντιθέσει με τις ανωτέρω προβλεπόμενες διατάξεις,το πλοίο φέρει:
(α) Μία σωσσίβια σχεδία των 25 ατόμων ανά πλευρά,καθαιρουμένου τύπου και πλευστικές συσκευές για όλους τους επιβαίνοντες.Υπ'όψιν σας φυσικά,ότι οι πλευστικές συσκευές,δεν έχουν γίνει αποδεκτές σαν σωστικά μέσα
(β) Τό ύψος από το σημείο του κατ/τος μέχρι την ίσαλο γραφή,υπερβαίνει τα 9 μέτρα και η διαφυγή των επιβατών και πληρώματος γίνεται με "ΜΗ ΕΝΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ ΜΕΣΑ",δηλαδή με 9 ανεμόσκαλες.Με το μέσον αυτό(ανεμόσκαλες) είναι αδύνατη η εκκένωση του πλοίου σε 30΄λεπτά,όπως προβλέπει ο κανονισμός
(γ) Η ενημέρωση των επιβαινόντων με βιντεοταινία δεν γίνεται,οπότε αντιλαμβάνεστε,τι μέλλει γενέσθαι,σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης.
Παρά ταύτα,η επιτροπή που επιθεώρησε το πλοίο,έκρινε ...."σωστόν".....να επιτρέψει τον απόπλου του,παραβλέποντας τελείως τον κανονισμό 9 και την Υ.Α.1218.17.1.91/05-07-091 ( β΄629) περί των 4,5 μέτρων ύψους κατ/τος με ίσαλο γραμμή,ως και την γενική διάταξη όλων των κανονισμών ασφαλείας πλήρους εγκατάλειψης πλοίου σε 30 λεπτά.Αντίθετα δεχεται την χρήση ανεμόσκαλων σαν μέσο διαφυγής των επιβαινόντων,γεγονός όχι μόνον παράτυπον ,παράλογο και επικίνδυνο,αλλά και "ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟ" 100%,για την σωματική ακεραιότητα των επιβατών,καθ' ότι δεν είναι δυνατή η κάθοδος από ανεμόσκαλες,των γερόντων και παιδιών,οι οποίοι εάν αναγκαστούν να πηδήξουν με φορεμένα τα σωσσίβιά των από 9,5 μέτρα θα "ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΘΟΥΝ ΣΟΒΑΡΑ ή Θ Α Ν Α Σ Ι Μ Α...
Ως εκ τούτου,καταγγέλλω τα μέλη της ανωτέρω επιτροπής Ε.Ε.Ε.Ε.Π για μερολιψία υπέρ των πλοιοκτητών και εις βάρος του ανυποψίαστου επιβατικού κοινού,που ταξιδεύει με τα πλοία του Αργοσαρωνικού,τα οποία δεν πληρούν τις διατάξεις σωστικών μέσων κλπ
Οθεν παρακαλώ Υμάς όπως "ΠΑΡΕΜΒΕΤΕ ΑΜΕΣΣΑ", προκειμένου να συμμορφωθούν με την ισχύουσα Νομοθεσία,διότι η συνεχιζόμενη ανασφαλής κατάσταση,εγκυμονεί κινδύνους για το επιβατικό κοινό και τα πληρώματα των πλοίων,σε περίπτωση ατυχήματος.
Επίσης επιθυμώ την αξιολόγηση της από 26/05/08 έκθεσης ελέγχου αυτοψίας και ιδιαίτερα τα σημεία,βάσει των οποίων επετράπη ο απόπλους του πλοίου,με σύμφωνη γνώμη τόσον του Πλοιάρχου του πλοίου,όσον και του προέδρου της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ)
Σας επισυνάπτω και τα κάτωθι έγγραφα,δια τα καθ'υμάς:
1.- Εκθεση ελέγχου αυτοψίας της 26ης Μαίου 2008
2.- την με αριθ.πρωτ.12/2008/22-04-08 απόφαση ΥΕΝΑΝΠ
3.- Σχετική Νομοθεσία
4.- Το υπ'αριθ.313/07/13-04-07 Υ.Σ. ΥΕΝΑΝΠ/ΚΕΕΠ/ΔΕΠ - ΔΜΚ
Μετά τιμής
Ιωάννης Εμμ.Νομικός
Πρός τον : Προιστάμενον Εισαγγελίας Ναυτοδικείου Πειραιά
Θέμα : Παραβάσεις των κανονισμών ασφαλείας Ναυσιπλοίας
του Ε/Γ - Ο/Γ "ΑΡΤΕΜΙΣ" Ν.Π.10317
Αξιότιμε κ.Εισαγγελεύ.
Σας υποβάλλω αντίγραφο της από 26-05-2008 έκθεσης ελέγχου αυτοψίας που πραγματοποιήθηκε στο ανωτέρω αναφερόμενον πλοίον από την επιτροπή ελέγχου επιθεώρησης εμπορικών πλοίων [ Ε.Ε.Ε.Ε.Π.] του ΥΕΝ/ΑΝΠ,στο οποίον συμμετείχαν οι κάτωθι:
1.- Υπον/ρχος Λ.Σ. ΣΑΡΛΗΣ Μ.
2.- Υποπ/ρχος Λ.Σ.ΚΑΡΠΗΣ Ν.
3.- Ναυπηγός ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Κ.
4.- Ναυπηγός ΜΑΝΙΟΣ ΕΜΜ.
παρισταμένης και της αντιεισαγγελέως Ναυτοδικείου κας ΜΠΙΜΠΙΛΑ Χριστίνα,του κ.ΚΡΟΜΜΥΔΑ Κοσμά(εκπροσώπου της ΚΕΕΠ) και του πλοιάρχου του πλοίου,κ.ΜΠΗΤΡΟΥ Παναγιώτη,
και παρακαλώ όπως ακινητοποιήσετε το πλοίο τούτο,διότι αποτελεί επικίνδυνο μέσο μεταφοράς για την ζωή του επιβατικού κοινού και του πληρώματός του,λόγω μη συμμόρφωσής του με τους ισχύοντες κανονισμούς ασφαλείας της ναυσιπλοίας.
Συγκεκριμένα δεν πληρεί τις διατάξεις κεφ.ΙΙΙ - "σωστικά μέσα",της οδηγίας 98/18 ΕΚ (ΠΔ 103/99,Α 110,όπως τροποποιήθηκε με το ΠΔ 309/03 - Α΄261),σύμφωνα με την οποία το πλοίο πρέπει να είναι εφοδιασμένο με τα προβλεπόμενα σωστικά μέσα και δη με σωσσίβιες λέμβους,ή σωσσίβιες σχεδίες με μέσα καθαίρεσής τους,ή σωσσίβιες σχεδίες ριπτομένου τύπου,οι οποίες να εξυπηρετούνται από ολισθητήρες,ή συνδιασμό αυτών για το σύνολο των αναγραφομένων επί του ισχύοντος πιστοποιητικού αξιοπλοίας επιβαινόντων.Οι σχεδίες καθαιρουμένου τύπου μπορεί να αντικατασταθούν από ριπτομένου τύπου,"ΜΟΝΟΝ ΚΑΙ ΕΦ'ΟΣΟΝ" η επιβίβαση σε αυτές γίνεται από το σημείο του καταστρώματος ,που απέχει από την ίσαλο γραμμή 4,5 μέτρα,με το πλοίο άφορτο.Επίσης η πλήρης εγκατάλειψη του πλοίου θα πρέπει να γίνεται σε 30΄λεπτά.Επίσης πρέπει να προβάλλεται "βιντεοταινία",σχετικά με τον τρόπο χρήσης των σωστικών μέσων και τις θέσεις όπου βρίσκονται αυτά.[ΠΔ 279/01 - Α΄196.]
Εν αντιθέσει με τις ανωτέρω προβλεπόμενες διατάξεις,το πλοίο φέρει:
(α) Μία σωσσίβια σχεδία των 25 ατόμων ανά πλευρά,καθαιρουμένου τύπου και πλευστικές συσκευές για όλους τους επιβαίνοντες.Υπ'όψιν σας φυσικά,ότι οι πλευστικές συσκευές,δεν έχουν γίνει αποδεκτές σαν σωστικά μέσα
(β) Τό ύψος από το σημείο του κατ/τος μέχρι την ίσαλο γραφή,υπερβαίνει τα 9 μέτρα και η διαφυγή των επιβατών και πληρώματος γίνεται με "ΜΗ ΕΝΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ ΜΕΣΑ",δηλαδή με 9 ανεμόσκαλες.Με το μέσον αυτό(ανεμόσκαλες) είναι αδύνατη η εκκένωση του πλοίου σε 30΄λεπτά,όπως προβλέπει ο κανονισμός
(γ) Η ενημέρωση των επιβαινόντων με βιντεοταινία δεν γίνεται,οπότε αντιλαμβάνεστε,τι μέλλει γενέσθαι,σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης.
Παρά ταύτα,η επιτροπή που επιθεώρησε το πλοίο,έκρινε ...."σωστόν".....να επιτρέψει τον απόπλου του,παραβλέποντας τελείως τον κανονισμό 9 και την Υ.Α.1218.17.1.91/05-07-091 ( β΄629) περί των 4,5 μέτρων ύψους κατ/τος με ίσαλο γραμμή,ως και την γενική διάταξη όλων των κανονισμών ασφαλείας πλήρους εγκατάλειψης πλοίου σε 30 λεπτά.Αντίθετα δεχεται την χρήση ανεμόσκαλων σαν μέσο διαφυγής των επιβαινόντων,γεγονός όχι μόνον παράτυπον ,παράλογο και επικίνδυνο,αλλά και "ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟ" 100%,για την σωματική ακεραιότητα των επιβατών,καθ' ότι δεν είναι δυνατή η κάθοδος από ανεμόσκαλες,των γερόντων και παιδιών,οι οποίοι εάν αναγκαστούν να πηδήξουν με φορεμένα τα σωσσίβιά των από 9,5 μέτρα θα "ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΘΟΥΝ ΣΟΒΑΡΑ ή Θ Α Ν Α Σ Ι Μ Α...
Ως εκ τούτου,καταγγέλλω τα μέλη της ανωτέρω επιτροπής Ε.Ε.Ε.Ε.Π για μερολιψία υπέρ των πλοιοκτητών και εις βάρος του ανυποψίαστου επιβατικού κοινού,που ταξιδεύει με τα πλοία του Αργοσαρωνικού,τα οποία δεν πληρούν τις διατάξεις σωστικών μέσων κλπ
Οθεν παρακαλώ Υμάς όπως "ΠΑΡΕΜΒΕΤΕ ΑΜΕΣΣΑ", προκειμένου να συμμορφωθούν με την ισχύουσα Νομοθεσία,διότι η συνεχιζόμενη ανασφαλής κατάσταση,εγκυμονεί κινδύνους για το επιβατικό κοινό και τα πληρώματα των πλοίων,σε περίπτωση ατυχήματος.
Επίσης επιθυμώ την αξιολόγηση της από 26/05/08 έκθεσης ελέγχου αυτοψίας και ιδιαίτερα τα σημεία,βάσει των οποίων επετράπη ο απόπλους του πλοίου,με σύμφωνη γνώμη τόσον του Πλοιάρχου του πλοίου,όσον και του προέδρου της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ)
Σας επισυνάπτω και τα κάτωθι έγγραφα,δια τα καθ'υμάς:
1.- Εκθεση ελέγχου αυτοψίας της 26ης Μαίου 2008
2.- την με αριθ.πρωτ.12/2008/22-04-08 απόφαση ΥΕΝΑΝΠ
3.- Σχετική Νομοθεσία
4.- Το υπ'αριθ.313/07/13-04-07 Υ.Σ. ΥΕΝΑΝΠ/ΚΕΕΠ/ΔΕΠ - ΔΜΚ
Μετά τιμής
Ιωάννης Εμμ.Νομικός
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου