8.9.11
Τις πταίει για τον ΚΕΕΠ?
Επειδή, με αφορμή το πρόσφατο περιστατικό του RMRS (ρωσικού νηογνώμονα) άνοιξε πάλι ο ασκός του Αιόλου & πολύς λόγος γίνεται για τον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων, την παθογένεια αλλά & την "αδυναμία" που χαρακτηρίζει το σύνολο των ελεγκτικών μηχανισμών του Σώματος (όπως & της χώρας), έχουμε να παρατηρήσουμε .........
Επειδή ο έλεγχος ενός πλοίου, Νηογνώμονα, πιστοποιητικών κλπ έχουν άμεση σχέση, όχι μόνο με την καλή & έντιμη πρόθεση των ελεγκτών, αλλά κυρίως με την εκπαίδευση & την εμπειρία των ενεργούντων προσώπων, πρέπει να επισημάνουμε την έλλειψη σωστής εκπαίδευσης (θεωρητικής – πρακτικής) & την αναγκαιότητα της "δια βίου κατάρτισης" των ενασχολούμενων στελεχών.
Ούτε με την "αναβάπτιση" του Σώματος σε.... Ακτοφυλακή, ή των Υπουργείων από ΥΕΝ σε ΥΕΝΑΝΠ, ΥΘΥΝΑΛ, ΥΠΟΙΑΝ, ΥΠΑΑΝ & πάει λέγοντας ή τις αλλαγές/παραιτήσεις των υπουργών, ούτε κυρίως με μια Απόφαση τοποθετήσεως του Διευθυντή γίνεται κάποιος επιθεωρητής ή επιτυγχάνεται η επαγγελματική επάρκεια & η άρτια εκπαίδευσή του.
Κάποτε, με Κλαδάρχη Πελοπίδα, (που δεν διέθετε το απαραίτητο γνωστικό πεδίο, βάθος τεχνικών γνώσεων & εμπειρίας), πραγματοποιήθηκαν σεμινάρια επί σεμιναρίων & ακούστηκαν απόψεις προς τέρψιν & ωφέλεια των παρισταμένων. Προβλημάτισαν θετικά εκείνους που ήθελαν να μάθουν & είχαν την ευκαιρία να διδαχτούν, άσχετα εάν ορισμένοι μίλησαν για "ιδιοτελείς σκοπούς" των εμπνευστών τους.
Στο Λ.Σ & στα υπουργεία του σήμερα, όπως & ανέκαθεν, υπηρετούν στελέχη με βαθιά γνώση των ναυτιλιακών & ναυτικών θεμάτων, των ελέγχων, των διεθνών συμβάσεων κλπ, κλπ (δεκάδες παρείχαν τις γνώσεις τους στις ιδιωτικές σχολές & στους νηογνώμονες), χωρίς η Ηγεσία να μπορέσει να τους εκμεταλλευτεί προς όφελος του λοιπού προσωπικού & της ίδιας της Υπηρεσίας.
Έτσι, κατάντησε να είναι το μοναδικό παγκοσμίως Σώμα Ακτοφυλακής, (γιατί Ακτοφυλακή ήταν πάντοτε, ασχέτως αν δεν το έγραφε ο τίτλος) με πληθώρα επιστημόνων, το οποίο δεν διέθετε ανάλογα του αντικειμένου του, σχολεία & σεμινάρια (πέραν του Port State Control). Ένας Οργανισμός που δεν έχει την ικανότητα αυτοεκπαίδευσης, παροχής διπλώματος & την δυνατότητα πιστοποίησης των γνώσεων των στελεχών του είναι καταδικασμένος στην απαξίωση & στο ρόλο του κομπάρσου. Όταν δεν διαθέτει σχολεία για την επιμόρφωση του δυναμικού του αλλά & όσων (εκτός Λ.Σ) θα ενδιαφέρονταν (επί πληρωμή) να αποκτήσουν το υψηλής αξίας & αναγνωρισιμότητας πιστοποιητικό (πτυχίο ή δίπλωμα) της Ελληνικής Coast Guard. Όλα τα άλλα είναι παραφιλολογίες.
Συζητείται δε ευρύτατα ότι αρκετοί από τους ελεγκτές ISM & ISPS επισκέπτονται & ελέγχουν πλοία χωρίς να γνωρίζουν "που πάν τα τέσσερα", πού είναι το δεξιά & αριστερά του πλοίου, εάν η μηχανή έχει πιστόνια ή "πιστόλια" & τι ρόλο παίζει το magic pipe. Πάνε επειδή τους στέλνουν, φυσικά προς ιδιαίτερη ικανοποίηση των διαχειριστριών εταιριών & των DPA, χωρίς να φταίνε σε τίποτα τα στελέχη, αφού ουδείς φρόντισε να τους εκπαιδεύσει σωστά, εις βάθος, να επικαιροποιεί τις γνώσαεις τους & να κάνει έλεγχο του γνωστικού τους πεδίου με μια "κάθετη" αξιολόγηση & πιστοποίηση. Ακόμη πολλοί θυμούνται τα μειδιάματα των επιθεωρητών της EMSA όταν παρακολουθούσαν επιθεώρηση του Ε.Ν. (HRS). Ανάλογα γελούν & τα έμπειρα πληρώματα με τους ελεγκτές ή επιθεωρητές της σημαίας, δυστυχώς.
Τέλος, όπως συχνά έχει συζητηθεί & κατατεθεί εγγράφως από ικανούς & έμπειρους αξιωματούχους & άλλα στελέχη, δημοσιοποιήθηκε δε & στην ... "διακοσμητική" διαδικτυακή διαβούλευση για το νέο Αρχηγείο ΛΣ-ΕΛ.ΑΚ,
<<......ο φορέας διενέργειας επιθεωρήσεων & ελέγχων των πλοίων, είναι απαραίτητο να μην ταυτίζεται με εκείνον της πιστοποίησης (έκδοσης πιστοποιητικού). Πρέπει δηλαδή να διαφέρει ο πρωτογενής από τον δευτερογενή φορέα επιθεώρησης. Γι΄αυτό, όταν ένα πλοίο παρακολουθείται & πιστοποιείται από Α.Ο (νηογνώμονα), οι έλεγχοι που ενεργεί ο ΚΕΕΠ είναι πιο σωστοί, αντικειμενικοί & ορθολογικοί αφού εμπίπτουν στην πιο πάνω περίπτωση & πρακτική δηλαδή διαφορετικός πρωτογενής & δευτερογενής φορέα επιθεώρησης>>.
Με τον τρόπο & το πνεύμα λειτουργίας του σήμερα, ο ΚΕΕΠ, ενεργεί κυρίως
ως πρωτογενής φορέας επιθεώρησης & ως εκ τούτου αδυνατεί να ελέγξει ουσιαστικά (ως δευτερογενής) τα πλοία όταν καλείται, ενώ η έλλειψη εμπειρίας δεν επιτρέπει τον εις βάθος έλεγχο των νηογνωμόνων, οι οποίοι αναντίρρητα διαθέτουν πλεόνασμα γνώσεων & εμπειρίας.
Η από ετών υπο-στελέχωση δε της Υπηρεσίας αυτής, διαιωνίζει & επιτείνει το πρόβλημα, το οποίο πρέπει αντιμετωπιστεί με την ανάλογη σοβαρότητα & υπευθυνότητα από την Ηγεσία, κυρίως την πολιτική. Ευτυχώς που η ADAC λόγω οικονομικής κρίσεως δεν μας επισκέφτηκε & εφέτος!
Συνεπώς, όπως πιστεύουν & έμπειροι ναυτικοί, επιθεωρήσεις-έλεγχοι, πρέπει να πραγματοποιούνται κυρίως εν πλω (όπως στα διεθνή πλοία) & όχι μόνον στα λιμάνια, γιατί ένας έλεγχος ασφάλειας έχει νόημα, όταν το πλοίο βρίσκεται σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας & όχι μεταξύ "τυρού & αχλαδιού". Εν όρμω μπορεί να γίνονται κυρίως τα γυμνάσια & ορισμένες δοκιμές εξοπλισμού. Η μεγαλύτερη δε αδυναμία των πλοίων παρατηρείται στην έλλειψη κατάρτισης & εμπειρίας των πληρωμάτων στα γυμνάσια! Μέγα πονεμένο κεφάλαιο & πονοκέφαλος εταιριών, επιθεωρητών αλλά & πληρωμάτων!!! Στα προηγμένα (& χωρίς αγκυλώσεις, ) ναυτικά κράτη, ανεπαρκής εκπαίδευση πληρώματος, έλλειψη συντονισμού ή μη επίτευξη του χρόνου εγκατάλειψης σημαίνει αυτόματα "κράτηση του πλοίου" μέχρι νεωτέρας & ούτε τηλέφωνα, ούτε απειλές, ούτε .... "λάβαμε γνώση" υπάρχουν!
Συνεπώς ίσως δεν αποτελεί υπερβολή όταν "ερμηνεύονται" τα αρκτικόλεξα του εν λόγω Κλάδου ως: Κέντρο Εξαγνισμού Επικινδύνων Πλοίων" ή
Κλάδος Εκμαυλισμού Εντίμων Πολιτών ή ..... Κλάδος Εξυπηρέτησης Ευπόρων Πολιτών.
Αδιάψευστος μάρτυς οι μετακινήσεις από & προς την Γρ. Λαμπράκη τα τελευταία χρόνια, ο αριθμός των "κομμένων" ή "συστημένων" μεταθέσεων & τα ονόματα όσων .... ουδέποτε μετακινήθηκαν.
Λαϊκισμός θα πουν ορισμένοι. Είναι γνωστό, όμως, πως η ύβρις περί λαϊκισμού λειτουργεί ενίοτε ως ψευδοεπιχείρημα -ασπίδα για τους ανίκανους και αδιάφορους.
Με θαλασσινούς χαιρετισμούς.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου