20.9.09
ΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΡΕΑΛΙΣΤΕΣ ....."ΕΠΑΝΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΓΟΥ" ...ΑΛΛΑ ΣΕ ΤΙ?
Η αναγγελία επαναδιαπραγμάτευσης του αγωγού Μπουργκάζ-Αλεξανδρούπολης από τον Γ. Παπανδρέου στην Θεσσαλονίκη αποτέλεσε "τροφή" για την εξύφανση σεναρίων αλλά και απόδοσης χαρακτηρισμών προς το πρόσωπο του.
Είναι σημείο αναφοράς το γεγονός ότι ίσως το μοναδικό επίτευγμα που αφήνει η κυβέρνηση Καραμανλή αλλά και προσωπικά ο ίδιος, ... είναι ότι κατάφερε να κάνει μέρος της παράταξης του την στροφή της παράδοσης του κόμματος του από την Δύση στην Ανατολή και συγκεκριμένα προς στην Ρωσία και επιπροσθέτως να εμφυτέψει αντιαμερικανικά αισθήματα στους πάλαι ποτέ παραδοσιακούς αμερικανόφιλους της παράταξης του.
Μην ξεχνάμε ότι ο αντιαμερικανισμός στην Ελλάδα ήταν προνόμιο των αριστερών.
Περίοδος εκλογών και η "εμφύτεψη" του αντιαμερικανισμού στην "δεξιά" αλλά και δεδομένων των εν γένη λαϊκών αισθημάτων που βλέπουν με μισό μάτι τον Αμερικάνικο ιμπεριαλισμό αποτελεί την βάση της προεκλογικής αντιπαράθεσης από μέρους της ΝΔ .... της οποίας ο αρχηγός της δεν δίστασε να δημιουργήσει διλήμματα στα "πρόσωπα".... ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ή ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ.
"Μήλον της έριδος" ο "ΑΓΩΓΟΣ" !!! Ο Γ. Παπανδρέου "τόλμησε να ξεστομίσει" την λέξη επαναδιαπραγμάτευση...... και καταπιάστηκαν άπαντες οι αντιπαρατιθέμενοι προκειμένου δημιουργήσουν ερωτηματικά στους ψηφοφόρους. Και μόνον η λέξη "επαναδιαπραγμάτευση" ήταν αρκετή για να γεννηθούν σενάρια συνομωσιολογίας αφού το έδαφος είναι έτσι και αλλιώς πρόσφορο μια και ο "αγωγός" είναι μέρος μιας υπερδύναμης η οποία αντιτίθεται στον πλανητάρχη Αμερικάνο.
Για να βάλουμε τα πράγματα στην θέση τους και όχι για να γίνουμε συνήγοροι του προέδρου του ΠΑΣΟΚ θα "ετυμολογήσουμε" πρακτικά την πρόταση Παπανδρέου για "επαναδιαπραγμάτευση".
Ο "ΑΓΩΓΟΣ" κατά την άποψη μου πρέπει να πάψει να είναι μαγική εικόνα, δεδομένου ότι και η Ρωσία έχει κινηθεί αναλόγως των συμφερόντων της με εναλλακτικές συμφωνίες από τότε που υπογράφηκε η συμφωνία Μπουργκάζ -Αλεξανδρούπολης έως και σήμερα μια και τα γεωστρατηγικά συμφέροντα είναι εύλογα να μεταβάλλονται όταν και οι πολιτικές αλλάζουν.
Ο "ΑΓΩΓΟΣ" από την υπογραφή έως σήμερα είναι στα χαρτιά ανεξάρτητα εαν έχει εγκαινιασθεί το έργο επτά φορές.
Ο "ΑΓΩΓΟΣ" δεν έχει αρχίσει ακόμα να κατασκευάζεται, και αυτό γιατί καμία Τράπεζα δεν δανειοδοτεί το κονσόρτσιουμ των εταιριών που θα κατασκευάσει το έργο.
Οι "ΤΡΑΠΕΖΕΣ" δεν παρέχουν δάνεια γιατί υπάρχει ασάφεια και μη καθορισμός των ποσοτήτων πετρελαίου που θα μεταφέρει ο ΑΓΩΓΟΣ. Δηλαδή δεν υπάρχει συμβολαιοποίηση των ποσοτήτων πετρελαίου που θα μεταφέρονται.
Αυτό ακριβώς θέλει να "επαναδιαπραγματευθεί" ο ΓΑΠ και όχι να καταργήσει τον "ΑΓΩΓΟ" όπως οι πάντες αφήνουν με νόημα .
Εδώ γεννούνται ερωτηματικά για την συμφωνία τόσο από το ΠΑΣΟΚ που την ξεκίνησε όσο και από την ΝΔ που την έθεσε σε πορεία υλοποίησης. Η «ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΠΟΊΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΣΟΤΉΤΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ» ουδέποτε εκ των δύο είχε αποτελέσει σημείο τριβής τους.
Είναι γεγονός ότι η "ποσότητα" πετρελαίου που θα μεταφέρεται από τον αγωγό είναι το ζητούμενο και αποτελεί και τις πολιτικές ουσίας των όποιων διαχειριστών ,προκειμένου το έργο πραγματωθεί με τους όρους που θα συμφέρουν και το Ελληνικό κράτος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου