22.5.13
Θα μας "διαλύσει" η τρόικα για τα επόμενα 9,2 δις!
Οσοι πιστεύουν ότι έχουμε τελειώσει με την Τρόικα, τους
ελέγχους και τις απαιτήσεις των δανειστών μας προκειμένου να τηρήσουμε
τις συμφωνίες πλανώνται.
Ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς πριν από λίγες ημέρες μιλώντας στη γενική
συνέλευση του ΣΕΒ «προέβλεψε» ότι το Μνημόνιο θα αποτελεί παρελθόν σε
δύο - τρία χρόνια.
Για να φτάσει όμως εκείνη η στιγμή πρέπει η κυβέρνηση να περάσει δια πυρός και σιδήρου πολλές ακόμη ρυθμίσεις προκειμένου να εναρμονιστεί με τις προβλέψεις που έχει συνυπογράψει και έχει ψηφίσει η Βουλή με το τελευταίο Μνημόνιο.
Συγκεκριμένα, μέσα στο 2013 πρέπει να υπάρξουν 45 συγκεκριμένες προσαρμογές προκειμένου να εγκριθεί η εκταμίευση ακόμη 9,2 δισ.
Πρόκειται για διατάξεις που προκαλούν αναταραχή στο πολιτικό σύστημα, καθώς τα ψέματα τελειώνουν και φτάνει η ώρα των απολύσεων στο δημόσιο, το νέο φορολογικό και η μείωση των ΔΟΥ, οι δίκες εξπρές για τις φορολογικές υποθέσεις, η αναθεώρηση των αντικειμενικών αξιών που θα αυξήσουν τη φορολογία στις μεταβιβάσεις, οι νόμοι για τα δάση, το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, η κατάργηση των φόρων υπέρ τρίτων και η μείωση του ποσοστού κέρδους στα φαρμακεία.
Οι δράσεις όπως τις καταγράφει η ιστοσελίδα euro2day είναι οι εξής:
Υπαγωγή 12.500 δημοσίων υπαλλήλων σε πρόγραμμα κινητικότητας.
Περιορισμός των εφοριών σε 140 σε ολόκληρη τη χώρα.
Κατάρτιση έως το τέλος Ιουνίου νέου Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.
Θέσπιση νέου Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών.
Ψήφιση νέου νόμου για τη φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας (μέχρι το τέλος Ιουνίου).
Ενίσχυση αρμοδιοτήτων του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων.
Κατάρτιση ειδικού προγράμματος για την αντιμετώπιση των φορολογικών παραβάσεων.
Μείωση του αριθμού των εκκρεμών υποθέσεων σε όλα τα διοικητικά δικαστήρια κατά 80%.
Νέα νομοθεσία για τα επιδόματα τέκνων και το αργότερο στο τέλος Ιουνίου 2013 να γίνουν οι πρώτες πληρωμές.
Αξιολόγηση της απόδοσης των ενεργειών για την είσπραξη φόρων από μεγάλες επιχειρήσεις και άτομα με υψηλό πλούτο.
Ολοκλήρωση στρατηγικής ανθρώπινου δυναμικού στο ελληνικό δημόσιο.
Καθορισμός σχεδίων για προσλήψεις στο Δημόσιο (σε διαβούλευση με Ε.Ε., ΕΚΤ και ΔΝΤ.).
Σχέδιο λήψης πρόσθετων μέτρων που θα περιορίζουν τη συσσώρευση καθυστερούμενων οφειλών του Δημοσίου προς τρίτους.
Αναθεώρηση των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων, για να προσεγγίσουν τις εμπορικές τιμές.
Νόμος για την απλοποίηση και τη μείωση του χρόνου που απαιτείται για τις διαδικασίες πολεοδομικού σχεδιασμού.
Επικαιροποίηση νομοθεσίας για τα δάση, τις δασικές εκτάσεις και τα πάρκα.
Αξιολόγηση των βέλτιστων πρακτικών με σκοπό τη χρέωση (δικαιώματα) για τη χρήση της υδροηλεκτρικής και της λιγνιτικής ενέργειας.
Θέσπιση νομοθεσίας για την εκχώρηση των αδειών ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών και των διαδικασιών αδειοδότησης.
Αξιοποίηση των συμμετοχών σε ROSCO και ΓΑΙΑΟΣΕ και κατάρτιση νέου επιχειρηματικού σχεδίου για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ενεργοποίηση του συστήματος κεντρικών προμηθειών και να υπάρξει σύστημα στατιστικής καταγραφής σχετικά με τις δημόσιες συμβάσεις, αρχικά στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας.
Αποσύνδεση των αμοιβών δικηγόρων και μηχανικών από συναλλαγές που φορολογούνται (π.χ. συμβόλαια ακινήτων).
Διευκόλυνση της εισόδου στο δικηγορικό επάγγελμα και αποσαφήνιση της φύσης των δικηγορικών αμοιβών που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία.
Να τεθεί σε λειτουργία το Ενιαίο Κέντρο Εξυπηρέτησης για την ίδρυση επιχειρήσεων και να διευκολυνθεί η αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων.
Λήψη μέτρων για να μειωθεί κατά 50% το κόστος έναρξης μιας επιχείρησης, όπως αυτό μετράται από την Παγκόσμια Τράπεζα.
Μέτρα για τη μείωση των τιμών στην αγορά και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, όπως π.χ. άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές, περισσότερες περιόδους εκπτώσεων και διευκόλυνση των προωθητικών ενεργειών και προσφορών εκτός των περιόδων εκπτώσεων, μεγαλύτερη ευελιξία όσον αφορά τη διάρκεια των πωλήσεων κ.ά.
Απελευθέρωση του λιανικού εμπορίου με παρεμβάσεις στα περιθώρια κέρδους και απελευθέρωση πώλησης επιλεγμένων προϊόντων (π.χ. βιταμίνες).
Θέσπιση νέου πλαισίου για την ακτοπλοΐα που θα περιορίζει τις κατηγορίες των δικαιούχων εκπτώσεων στα εισιτήρια και θα καθιστά πιο ευέλικτες τις εργασιακές σχέσεις.
Η Τράπεζα της Ελλάδος να έχει ολοκληρώσει μέσα στον Ιούνιο τα νέα τεστ αντοχής των τραπεζών, χρησιμοποιώντας μεθοδολογία της τρόικας.
Μεταφορά των καλών στοιχείων του ενεργητικού του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου σε μια συστημική τράπεζα.
Βελτίωση της διαχείρισης των περιουσιακών στοιχείων των υπό εκκαθάριση τραπεζών και σύνταξη εκθέσεων, με αρχή τον Ιούνιο.
Αλλαγή των εσωτερικών κανονισμών του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
Ηλεκτρονική καταγραφή όλων των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ).
Δημιουργία στο ΕΤΕΑ ηλεκτρονικού συστήματος ατομικών λογαριασμών συνταξιοδότησης.
Μείωση των τιμών των φαρμάκων με την επόμενη λίστα φαρμάκων που θα δημοσιευθεί τον Ιούνιο του 2013.
Μείωση των περιθωρίων κέρδους των φαρμακείων στο 15%.
Διασφάλιση δημοσίευσης ετήσιων ισολογισμών από όλα τα νοσοκομεία.
Επέκταση των προγραμμάτων εργασιακής επηρείας για τους μακροχρόνια ανέργους.
Αναλυτική λίστα με τους προς κατάργηση φόρους υπέρ τρίτων.
Ενεργοποίηση της νέας οργανωτικής δομής της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων με την πρόσληψη καταρτισμένου προσωπικού.
Περιορισμός του αριθμού των εφοριών σε 120 σε ολόκληρη τη χώρα.
Κατάρτιση ειδικής έκθεσης για την κοινωνική προστασία.
Υπαγωγή 25.00 δημοσίων υπαλλήλων στο πρόγραμμα κινητικότητας.
Μεταφορά της είσπραξης των ληξιπρόθεσμων οφειλών μεταβατικά στο ΙΚΑ - ΕΤΑΜ.
Νομοθεσία για τη μεταρρύθμιση του συστήματος των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης με διεύρυνση της βάσης και μείωση κατά 3,9% των ασφαλιστικών εισφορών.
Αξιολόγηση της ρύθμισης για την εξόφληση χρεών προς το Δημόσιο.
Για την ιστορία πάντως να σημειωθεί ότι έως τώρα η Ελλάδα έχει λάβει από την Ε.Ε. και το ΔΝΤ δάνεια ύψους 201 δισ. ευρώ. Από αυτά τα 176 δισ. τα κατέβαλε η Ευρωζώνη και τα 24,9 δισ. το Ταμείο.
Το 85% των χρημάτων, χρησιμοποιήθηκε για την αναχρηματοδότηση του δημόσιου χρέους αλλά και για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, ενώ ό,τι περίσσευε από αυτά τα ποσά η κυβέρνηση το αξιοποιούσε κατά το δοκούν και ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες που είχε το Δημόσιο.
Μόνο ένα πολύ μικρό μέρος αυτού του ποσού χρησιμοποιήθηκε για την κάλυψη της μισθοδοσίας των εργαζομένων που υπηρετούν σε υπουργεία, ΟΤΑ, υπηρεσίες και οργανισμούς του Δημοσίου. Οι μισθοί στο Δημόσιο πληρώνονταν σχεδόν αποκλειστικά από τις εκδόσεις γραμματίων, τις οποίες διενεργούσε σε τακτική βάση ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ).
Για να φτάσει όμως εκείνη η στιγμή πρέπει η κυβέρνηση να περάσει δια πυρός και σιδήρου πολλές ακόμη ρυθμίσεις προκειμένου να εναρμονιστεί με τις προβλέψεις που έχει συνυπογράψει και έχει ψηφίσει η Βουλή με το τελευταίο Μνημόνιο.
Συγκεκριμένα, μέσα στο 2013 πρέπει να υπάρξουν 45 συγκεκριμένες προσαρμογές προκειμένου να εγκριθεί η εκταμίευση ακόμη 9,2 δισ.
Πρόκειται για διατάξεις που προκαλούν αναταραχή στο πολιτικό σύστημα, καθώς τα ψέματα τελειώνουν και φτάνει η ώρα των απολύσεων στο δημόσιο, το νέο φορολογικό και η μείωση των ΔΟΥ, οι δίκες εξπρές για τις φορολογικές υποθέσεις, η αναθεώρηση των αντικειμενικών αξιών που θα αυξήσουν τη φορολογία στις μεταβιβάσεις, οι νόμοι για τα δάση, το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, η κατάργηση των φόρων υπέρ τρίτων και η μείωση του ποσοστού κέρδους στα φαρμακεία.
Οι δράσεις όπως τις καταγράφει η ιστοσελίδα euro2day είναι οι εξής:
Υπαγωγή 12.500 δημοσίων υπαλλήλων σε πρόγραμμα κινητικότητας.
Περιορισμός των εφοριών σε 140 σε ολόκληρη τη χώρα.
Κατάρτιση έως το τέλος Ιουνίου νέου Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.
Θέσπιση νέου Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών.
Ψήφιση νέου νόμου για τη φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας (μέχρι το τέλος Ιουνίου).
Ενίσχυση αρμοδιοτήτων του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων.
Κατάρτιση ειδικού προγράμματος για την αντιμετώπιση των φορολογικών παραβάσεων.
Μείωση του αριθμού των εκκρεμών υποθέσεων σε όλα τα διοικητικά δικαστήρια κατά 80%.
Νέα νομοθεσία για τα επιδόματα τέκνων και το αργότερο στο τέλος Ιουνίου 2013 να γίνουν οι πρώτες πληρωμές.
Αξιολόγηση της απόδοσης των ενεργειών για την είσπραξη φόρων από μεγάλες επιχειρήσεις και άτομα με υψηλό πλούτο.
Ολοκλήρωση στρατηγικής ανθρώπινου δυναμικού στο ελληνικό δημόσιο.
Καθορισμός σχεδίων για προσλήψεις στο Δημόσιο (σε διαβούλευση με Ε.Ε., ΕΚΤ και ΔΝΤ.).
Σχέδιο λήψης πρόσθετων μέτρων που θα περιορίζουν τη συσσώρευση καθυστερούμενων οφειλών του Δημοσίου προς τρίτους.
Αναθεώρηση των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων, για να προσεγγίσουν τις εμπορικές τιμές.
Νόμος για την απλοποίηση και τη μείωση του χρόνου που απαιτείται για τις διαδικασίες πολεοδομικού σχεδιασμού.
Επικαιροποίηση νομοθεσίας για τα δάση, τις δασικές εκτάσεις και τα πάρκα.
Αξιολόγηση των βέλτιστων πρακτικών με σκοπό τη χρέωση (δικαιώματα) για τη χρήση της υδροηλεκτρικής και της λιγνιτικής ενέργειας.
Θέσπιση νομοθεσίας για την εκχώρηση των αδειών ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών και των διαδικασιών αδειοδότησης.
Αξιοποίηση των συμμετοχών σε ROSCO και ΓΑΙΑΟΣΕ και κατάρτιση νέου επιχειρηματικού σχεδίου για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ενεργοποίηση του συστήματος κεντρικών προμηθειών και να υπάρξει σύστημα στατιστικής καταγραφής σχετικά με τις δημόσιες συμβάσεις, αρχικά στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας.
Αποσύνδεση των αμοιβών δικηγόρων και μηχανικών από συναλλαγές που φορολογούνται (π.χ. συμβόλαια ακινήτων).
Διευκόλυνση της εισόδου στο δικηγορικό επάγγελμα και αποσαφήνιση της φύσης των δικηγορικών αμοιβών που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία.
Να τεθεί σε λειτουργία το Ενιαίο Κέντρο Εξυπηρέτησης για την ίδρυση επιχειρήσεων και να διευκολυνθεί η αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων.
Λήψη μέτρων για να μειωθεί κατά 50% το κόστος έναρξης μιας επιχείρησης, όπως αυτό μετράται από την Παγκόσμια Τράπεζα.
Μέτρα για τη μείωση των τιμών στην αγορά και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, όπως π.χ. άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές, περισσότερες περιόδους εκπτώσεων και διευκόλυνση των προωθητικών ενεργειών και προσφορών εκτός των περιόδων εκπτώσεων, μεγαλύτερη ευελιξία όσον αφορά τη διάρκεια των πωλήσεων κ.ά.
Απελευθέρωση του λιανικού εμπορίου με παρεμβάσεις στα περιθώρια κέρδους και απελευθέρωση πώλησης επιλεγμένων προϊόντων (π.χ. βιταμίνες).
Θέσπιση νέου πλαισίου για την ακτοπλοΐα που θα περιορίζει τις κατηγορίες των δικαιούχων εκπτώσεων στα εισιτήρια και θα καθιστά πιο ευέλικτες τις εργασιακές σχέσεις.
Η Τράπεζα της Ελλάδος να έχει ολοκληρώσει μέσα στον Ιούνιο τα νέα τεστ αντοχής των τραπεζών, χρησιμοποιώντας μεθοδολογία της τρόικας.
Μεταφορά των καλών στοιχείων του ενεργητικού του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου σε μια συστημική τράπεζα.
Βελτίωση της διαχείρισης των περιουσιακών στοιχείων των υπό εκκαθάριση τραπεζών και σύνταξη εκθέσεων, με αρχή τον Ιούνιο.
Αλλαγή των εσωτερικών κανονισμών του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
Ηλεκτρονική καταγραφή όλων των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ).
Δημιουργία στο ΕΤΕΑ ηλεκτρονικού συστήματος ατομικών λογαριασμών συνταξιοδότησης.
Μείωση των τιμών των φαρμάκων με την επόμενη λίστα φαρμάκων που θα δημοσιευθεί τον Ιούνιο του 2013.
Μείωση των περιθωρίων κέρδους των φαρμακείων στο 15%.
Διασφάλιση δημοσίευσης ετήσιων ισολογισμών από όλα τα νοσοκομεία.
Επέκταση των προγραμμάτων εργασιακής επηρείας για τους μακροχρόνια ανέργους.
Αναλυτική λίστα με τους προς κατάργηση φόρους υπέρ τρίτων.
Ενεργοποίηση της νέας οργανωτικής δομής της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων με την πρόσληψη καταρτισμένου προσωπικού.
Περιορισμός του αριθμού των εφοριών σε 120 σε ολόκληρη τη χώρα.
Κατάρτιση ειδικής έκθεσης για την κοινωνική προστασία.
Υπαγωγή 25.00 δημοσίων υπαλλήλων στο πρόγραμμα κινητικότητας.
Μεταφορά της είσπραξης των ληξιπρόθεσμων οφειλών μεταβατικά στο ΙΚΑ - ΕΤΑΜ.
Νομοθεσία για τη μεταρρύθμιση του συστήματος των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης με διεύρυνση της βάσης και μείωση κατά 3,9% των ασφαλιστικών εισφορών.
Αξιολόγηση της ρύθμισης για την εξόφληση χρεών προς το Δημόσιο.
Για την ιστορία πάντως να σημειωθεί ότι έως τώρα η Ελλάδα έχει λάβει από την Ε.Ε. και το ΔΝΤ δάνεια ύψους 201 δισ. ευρώ. Από αυτά τα 176 δισ. τα κατέβαλε η Ευρωζώνη και τα 24,9 δισ. το Ταμείο.
Το 85% των χρημάτων, χρησιμοποιήθηκε για την αναχρηματοδότηση του δημόσιου χρέους αλλά και για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, ενώ ό,τι περίσσευε από αυτά τα ποσά η κυβέρνηση το αξιοποιούσε κατά το δοκούν και ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες που είχε το Δημόσιο.
Μόνο ένα πολύ μικρό μέρος αυτού του ποσού χρησιμοποιήθηκε για την κάλυψη της μισθοδοσίας των εργαζομένων που υπηρετούν σε υπουργεία, ΟΤΑ, υπηρεσίες και οργανισμούς του Δημοσίου. Οι μισθοί στο Δημόσιο πληρώνονταν σχεδόν αποκλειστικά από τις εκδόσεις γραμματίων, τις οποίες διενεργούσε σε τακτική βάση ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ).
http://www.briefingnews.gr/
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου