28.1.10
Μήπως τελικά να πουλήσουμε τον ΟΣΕ στους Κινέζους;
Επομένως, το ερώτημα είναι, σύμφωνα με τον δημοσιογράφο, τι έχει η Ελλάδα να προσφέρει στους Κινέζους. Όπως φαίνεται, το Πεκίνο ενδιαφέρεται να αποκτήσει ένα στρατηγικό ποσοστό στην Εθνική Τράπεζα, καθώς έτσι θα μπορούσε να επεκτείνει τα επιχειρηματικά και εμπορικά συμφέροντά του στα Βαλκάνια και προς τη Μαύρη Θάλασσα. «Όμως, αυτή η επιλογή φαίνεται πολιτικά δύσκολη για να τη χωνέψουν οι Έλληνες», αναφέρουν οι FT.
Έτσι, αναζητώντας άλλες πιθανές επενδύσεις, το δημοσίευμα επισημαίνει ότι οι Κινέζοι έχουν εισέλθει ήδη στο χώρο των λιμανιών και ότι η Ολυμπιακή έχει πλέον πουληθεί, ενώ και ο ελληνικός ναυτικός στόλος θα ήταν –όπως οι τράπεζες- δύσκολο να πουληθεί.
Σύμφωνα με τους Financial Times, το περιουσιακό στοιχείο της Ελλάδας που θα μπορούσε να δελεάσει τους Κινέζους δεν είναι άλλο από τους σιδηροδρόμους. «Πράγματι, οι σιδηρόδρομοι είναι φορτωμένοι με χρέη και ζημιές –παραδοσιακά αναλογούν στο 0,3% του δημοσιονομικού ελλείμματος κάθε χρόνο. Χρειάζονται επειγόντως εκσυγχρονισμό και μεγάλες επενδύσεις», παραδέχεται ο συντάκτης. Όμως, όπως επισημαίνει, «αυτό ακριβώς μπορούν να φέρουν οι Κινέζοι», αφού είναι γνωστοί για την ικανότητά τους να επενδύουν και να διαχειρίζονται σιδηροδρόμους.
«Κάτω από αυτές τις συνθήκες, οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι θα μπορούσαν να αποδειχθούν μία χρυσή ευκαιρία για τους Κινέζους. Θα μπορούσαν, για παράδειγμα, να επιταχύνουν την ανάπτυξη ενός σιδηροδρόμου μεταφοράς εμπορευμάτων προς το λιμάνι του Πειραιά. Τα κινεζικά προϊόντα στη συνέχεια θα μεταφέρονται μέσω τρένων στα Βαλκάνια, τη Βαλτική Θάλασσα και κάποια μέρα, ίσως, μέσω των χωρών της Αν. Ευρώπης μέχρι τη Μόσχα».
«Εάν πράγματι το Πεκίνο αποφασίσει να πηδήξει στην εξπρές γραμμή της Αθήνας, θα μπορούσε να αποδειχθεί case study στη συνεργασία Ανατολής και Δύσης. Η εμπιστοσύνη στην Ελλάδα θα αποκατασταθεί, οι Κινέζοι να έχουν τη λεωφόρο τους προς τα Βαλκάνια και αλλού, οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι θα εκμοντερνιστούν και η ελληνική υπερηφάνεια θα αναπτερωθεί έναντι των Τούρκων γειτόνων και της προτεινόμενης σιδηροδρομικής σύνδεσης υψηλής ταχύτητας ανάμεσα στην Κωνσταντινούπολη και την Άγκυρα», καταλήγει το δημοσίευμα.
Ισοτιμια
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
2 σχόλια:
28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2008 -28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2010.ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ XΩΡΙΣ ΤΟΝ ΕΘΝΑΡΧΗ
Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, o μόνος Έλληνας ηγέτης σε μία κοινωνία παρακμής, υποτέλειας και αθλιότητας.
Είτε συμφωνούμε μαζί του είτε διαφωνούμε, είτε πιστεύουμε είτε όχι, ο Χριστόδουλος υπήρξε η πιό μαχητική φωνή εναντίον του νεοφιλελεύθερου εκσυγχρονισμού και της παγκοσμιοποίησης της απανθρωπιάς .
Γι αυτό τον μίσησαν, τον έβρισαν και τον πολέμησαν όσο καμμία άλλη προσωπικότητα τα τελευταία χρόνια.
Ας μην επιχαίρουν όμως οι ανελέητοι εχθροί του. Ο Χριστόδουλος έδειξε τον δρόμο της αντίστασης. Δεν θα τον ξεχάσουμε.
28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2008 -28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2010.ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ XΩΡΙΣ ΤΟΝ ΕΘΝΑΡΧΗ
Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, o μόνος Έλληνας ηγέτης σε μία κοινωνία παρακμής, υποτέλειας και αθλιότητας.
Είτε συμφωνούμε μαζί του είτε διαφωνούμε, είτε πιστεύουμε είτε όχι, ο Χριστόδουλος υπήρξε η πιό μαχητική φωνή εναντίον του νεοφιλελεύθερου εκσυγχρονισμού και της παγκοσμιοποίησης της απανθρωπιάς .
Γι αυτό τον μίσησαν, τον έβρισαν και τον πολέμησαν όσο καμμία άλλη προσωπικότητα τα τελευταία χρόνια.
Ας μην επιχαίρουν όμως οι ανελέητοι εχθροί του. Ο Χριστόδουλος έδειξε τον δρόμο της αντίστασης. Δεν θα τον ξεχάσουμε.
Δημοσίευση σχολίου