13.12.13
Η τράτα μας η κουρελού, η χιλιομπαλωμένη, όλο την εμπαλώναμε κι αυτή ήταν ξεσκισμένη
Ενα καραβάκι για την Ελλαδίτσα...
Αυτό είναι το λογότυπο της ελληνικής προεδρίας τής Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά το πρώτο εξάμηνο του 2014. Κόστισε κάτι παραπάνω από εκατόν δέκα χιλιάρικα (μαζί με τα βιντεάκια τής παρουσίασης) αλλά χαλάλι του. Γλύκα είναι.
Υποτίθεται ότι αυτό που βλέπουμε είναι ένα καραβάκι. Για την ακρίβεια, ένα ιστιοφόρο. Προσωπικά, κάτι σε... καρυδότσουφλο μου κάνει αλλά, βεβαίως, εγώ δεν είμαι το μέτρο, καθ' ότι άσχετος περί την τέχνη. Δυστυχώς, με χαρακτηρίζει πεζότητα. Τέτοια πεζότητα, ώστε σκέφτομαι πως πρόκειται για το ακριβότερο ιστιοφόρο τής αγοράς, αφού με τα μισά λεφτά βρίσκεις εκεί έξω κάτι κουκλιά που σου τρέχουνε τα σάλια.
Όπως και νά 'χει, όμως, έχω μια εύλογη απορία. Από πού κι ως πού γίνεται σήμα μιας ενωμένης Ευρώπης ένα καράβι; Και, μάλιστα, σε περίοδο βαθύτατης καπιταλιστικής κρίσης; Δεν φοβήθηκαν οι εμπνευστές του ότι μπορεί να εκληφθεί ως νόημά του το λαϊκό στιχάκι "πού πας καραβάκι με τέτοιο καιρό"; Νά 'ταν κανα υπερωκεάνιο, να πω καλά. Μα ιστιοφόρο; Ιστιοφόρο την ώρα που οι ευρωπαϊκές -όπως και οι παγκόσμιες- οικονομίες καταποντίζονται; Ιστιοφόρο με τους λαούς να βουλιάζουν; Μου φαίνεται ότι κάποιοι μας ειρωνεύονται χοντρά.
Έπειτα, είναι και το άλλο. Καλά η Ελλάδα ή η Αγγλία, ας πούμε. Ναυτικές χώρες είναι... θάλασσα έχουνε... βολεύονται με ένα καραβάκι. Αλλά η Αυστρία ή η Σλοβακία; Τι; Επειδή έχουν έναν "ωραίο σκατί Δούναβη" είναι υποχρεωμένες να δεχτούν ως σύμβολο ένα ιστιοφόρο; Είναι σαν να βάλουν οι αυστριακοί στην δική τους προεδρία για έμβλημα ένα πέδιλο του σκι και να πρέπει εμείς να το δεχτούμε επειδή έχουμε χιονοδρομικό στα Τρία-Πέντε Πηγάδια.
Είναι κι αυτό το φουσκωμένο πανί που μου κάνει κάπως. Λες και θέλει να πει ότι μας πήρε ο άνεμος και μας σήκωσε. Εκτός αν υποκρύπτει κάτι βαθύτερο. Ας πούμε, μια απάντηση σε όσους επιμένουν ότι πρέπει να βγούμε από το ευρώ ή ακόμη-ακόμη από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τι είδους απάντηση; Μα την απάντηση που θα μας δώσουν οι σημερινοί εταίροι μας: "ώρα καλή στην πρύμνη σας κι αέρα στα πανιά σας". Υπ' αυτή την έννοια, βέβαια, θα έκανε την ίδια δουλειά κι ένα μπουλντόγκ για λογότυπο: "ο δρόμος είναι ανοιχτός και τα σκυλιά δεμένα".
Πάντως, όσο το σκέφτομαι, τόσο πιο εμπνευσμένο το βρίσκω αυτό το λιτό σηματάκι. Μπορώ, μάλιστα, να σας βεβαιώσω ότι μάλλον ανακάλυψα το κρυφό, βαθύ νόημα της απεικόνισης της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως καράβι. Αν αμφιβάλλετε, βάλτε δίπλα στο καράβι-λογότυπο μια φωτογραφία τής Μέρκελ και ιδού η ανάγλυφη εικόνα τής ενωμένης Ευρώπης: το μουνί σέρνει καράβι.
Πολλά είπα, ε; Ας κλείσω, λοιπόν, με μερικά σχόλια απ' αυτά που πλημμύρισαν το διαδίκτυο:
Αυτό είναι το λογότυπο της ελληνικής προεδρίας τής Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά το πρώτο εξάμηνο του 2014. Κόστισε κάτι παραπάνω από εκατόν δέκα χιλιάρικα (μαζί με τα βιντεάκια τής παρουσίασης) αλλά χαλάλι του. Γλύκα είναι.
Υποτίθεται ότι αυτό που βλέπουμε είναι ένα καραβάκι. Για την ακρίβεια, ένα ιστιοφόρο. Προσωπικά, κάτι σε... καρυδότσουφλο μου κάνει αλλά, βεβαίως, εγώ δεν είμαι το μέτρο, καθ' ότι άσχετος περί την τέχνη. Δυστυχώς, με χαρακτηρίζει πεζότητα. Τέτοια πεζότητα, ώστε σκέφτομαι πως πρόκειται για το ακριβότερο ιστιοφόρο τής αγοράς, αφού με τα μισά λεφτά βρίσκεις εκεί έξω κάτι κουκλιά που σου τρέχουνε τα σάλια.
Όπως και νά 'χει, όμως, έχω μια εύλογη απορία. Από πού κι ως πού γίνεται σήμα μιας ενωμένης Ευρώπης ένα καράβι; Και, μάλιστα, σε περίοδο βαθύτατης καπιταλιστικής κρίσης; Δεν φοβήθηκαν οι εμπνευστές του ότι μπορεί να εκληφθεί ως νόημά του το λαϊκό στιχάκι "πού πας καραβάκι με τέτοιο καιρό"; Νά 'ταν κανα υπερωκεάνιο, να πω καλά. Μα ιστιοφόρο; Ιστιοφόρο την ώρα που οι ευρωπαϊκές -όπως και οι παγκόσμιες- οικονομίες καταποντίζονται; Ιστιοφόρο με τους λαούς να βουλιάζουν; Μου φαίνεται ότι κάποιοι μας ειρωνεύονται χοντρά.
Έπειτα, είναι και το άλλο. Καλά η Ελλάδα ή η Αγγλία, ας πούμε. Ναυτικές χώρες είναι... θάλασσα έχουνε... βολεύονται με ένα καραβάκι. Αλλά η Αυστρία ή η Σλοβακία; Τι; Επειδή έχουν έναν "ωραίο σκατί Δούναβη" είναι υποχρεωμένες να δεχτούν ως σύμβολο ένα ιστιοφόρο; Είναι σαν να βάλουν οι αυστριακοί στην δική τους προεδρία για έμβλημα ένα πέδιλο του σκι και να πρέπει εμείς να το δεχτούμε επειδή έχουμε χιονοδρομικό στα Τρία-Πέντε Πηγάδια.
Είναι κι αυτό το φουσκωμένο πανί που μου κάνει κάπως. Λες και θέλει να πει ότι μας πήρε ο άνεμος και μας σήκωσε. Εκτός αν υποκρύπτει κάτι βαθύτερο. Ας πούμε, μια απάντηση σε όσους επιμένουν ότι πρέπει να βγούμε από το ευρώ ή ακόμη-ακόμη από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τι είδους απάντηση; Μα την απάντηση που θα μας δώσουν οι σημερινοί εταίροι μας: "ώρα καλή στην πρύμνη σας κι αέρα στα πανιά σας". Υπ' αυτή την έννοια, βέβαια, θα έκανε την ίδια δουλειά κι ένα μπουλντόγκ για λογότυπο: "ο δρόμος είναι ανοιχτός και τα σκυλιά δεμένα".
Πάντως, όσο το σκέφτομαι, τόσο πιο εμπνευσμένο το βρίσκω αυτό το λιτό σηματάκι. Μπορώ, μάλιστα, να σας βεβαιώσω ότι μάλλον ανακάλυψα το κρυφό, βαθύ νόημα της απεικόνισης της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως καράβι. Αν αμφιβάλλετε, βάλτε δίπλα στο καράβι-λογότυπο μια φωτογραφία τής Μέρκελ και ιδού η ανάγλυφη εικόνα τής ενωμένης Ευρώπης: το μουνί σέρνει καράβι.
Πολλά είπα, ε; Ας κλείσω, λοιπόν, με μερικά σχόλια απ' αυτά που πλημμύρισαν το διαδίκτυο:
- Σαν ιστιοφόρο είναι το σήμα της ελληνικής προεδρίας. Κι αυτό με μίζα θα το πήραμε από τους Γερμανούς.
- Αν δεν καταλαβαίνετε το σαφές μήνυμα "δεν είχαμε λεφτά για λογότυπο και βάλαμε ένα παιδάκι τού Δημοτικού να σχεδιάσει", δεν φταίμε.
- Μεγάλο πιάτο δίνει τροφή σε μικρό. Μπράβο ρε!
- Είδα το λογότυπο της ελληνικής προεδρίας της Ε.Ε. 2014. Και είμαι καλά. (Νομίζω δηλαδή)
- Και πώς θα το πουν το καραβάκι; Τιτανικό;
- Πάντως σε περίπτωση που πέσει η κυβέρνηση στο μεσοδιάστημα, οι επόμενοι θα σχεδιάσουν ένα ελικόπτερο.
- Μπορεί το 2004 να ήμασταν το πειρατικό, σήμερα όμως είμαστε μονίμως σκυλοπνιγμένοι.
- Ο Ύμνος της Προεδρίας: Η τράτα μας η κουρελού, η χιλιομπαλωμένη, όλο την εμπαλώναμε κι αυτή ήταν ξεσκισμένη.
- Το πανί είναι συμβολικό: δείχνει το ύψος τού Σαμαρά και την κοιλιά τού Βενιζέλου.
από το Cogito ergo sum
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου