17.7.10
Πύρινη λαίλαπα σε πολλά μέτωπα
Σκληρά δοκιμάστηκε για άλλη μια φορά η Αττική από τις πυρκαγιές, με τα πύρινα μέτωπα να δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στο Μικροχώρι Καλάμου, στο Βαρνάβα, στο Καπανδρίτι και στο Λαύριο. Πυρκαγιές ξέσπασαν και εκτός Αττικής, όπως στη Δίρφυ Ευβοίας και στην Τραχύλλα Καλαμάτας.
Στη μάχη για την κατάσβεση της φωτιάς στον Κάλαμο κινητοποιήθηκαν 100 πυροσβέστες με έξι αεροσκάφη, τέσσερα ελικόπτερα, 32 οχήματα και 14 υδροφόρες, έξι ομάδες πεζοπόρων καθώς και μία ομάδα εθελοντών. Στρατιωτικό αεροπλάνο τύπου C-130 μετέφερε 50 πυροσβέστες από τη Θεσσαλονίκη, ενώ ενεργοποιήθηκε το σχέδιο «Δευκαλίων», με συνέπεια τη διάθεση από το στρατό ξηράς, τεσσάρων ομάδων των 50 ανδρών αποτελούμενες από Πεζοναύτες και Αλεξιπτωτιστές, για να ενισχύσουν το μέτωπο κατά της πυρκαγιάς κατά του Καπανδριτίου. Παράλληλα ο στρατός ξηράς, έχει διαθέσει στην περιοχή Καπανδριτίου, τέσσερις υδροφόρες, έναν φορτωτή και δύο πυροσβεστικά οχήματα. Στην περιοχή του Μαραθώνα, εκκενώθηκε το μοναστήρι της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος, ενώ έκλεισε η λεωφόρος Καπανδριτίου – Βαρνάβα.
Η ένταση των ανέμων και η έκταση της πυρκαγιάς, είχε σαν αποτέλεσμα πυκνό σύννεφο καπνού να είναι ορατό και να καλύψει μεγάλο μέρος του Λεκανοπεδίου, κάνοντας την ατμόσφαιρα αποπνικτική.
Όπως τονίζουν κάτοικοι της περιοχής, ταυτόχρονα εκδηλώθηκαν πυρκαγιές σε τρία μέτωπα, γεγονός που τους οδηγεί στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για εμπρησμό. Η πυροσβεστική θα ερευνήσει για τα αίτια μόλις αντιμετωπιστεί οριστικά η πυρκαγιά, χωρίς να αποκλείει και το ενδεχόμενο η φωτιά να ξεκίνησε από σπινθήρα, ενώ με μια πρώτη εκτίμηση κάνει λόγο για τουλάχιστον 6.000 καμμένα στρέμματα.
To βράδυ του Σαββάτου, σταμάτησαν οι ρίψεις από τα πυροσβεστικά αεροσκάφη και συνεχίστηκαν οι προσπάθειες από επίγεια τμήματα. Στόχος της Πυροσβεστικής είναι με το πρώτο φως να μην υπάρχει ενεργό μέτωπο, για το λόγο αυτό θα επιχειρεί όλη τη νύχτα και το πρωί θα επανέλθουν στη δράση και τα εναέρια μέσα. Ενεργά μέτωπα στις 9μμ του Σαββάτου, υπήρχαν σε δύο χαράδρες, με την κατάσταση να είναι σαφώς καλύτερη από το μεσημέρι, αλλά με τον κίνδυνο αναζωπυρώσεων να είναι υπαρκτός.
Η πρόβλεψη για την ένταση των ανέμων, είναι ότι τις νυχτερινές ώρες θα μειωθεί, αλλά θα δυναμώσει από το πρωί της Κυριακής.
Στο μέτωπο του Λαυρίου
Στο Λαύριο η πυρκαγιά εκδηλώθηκε περίπου στις 12 το μεσημέρι του Σαββάτου και μετά από αρκετές ώρες μάχης των πυροσβεστικών δυνάμεων και συνεχείς αναζωπυρώσεις – αποτέλεσμα των ισχυρών ανέμων, τέθηκε υπό έλεγχο και τελικά αντιμετωπίστηκε επιτυχώς περίπου στις 6.20 το απόγευμα. Η κατάσταση που δημιουργήθηκε οδήγησε στη μερική εκκένωση παιδικών κατασκηνώσεων στην περιοχή, για προληπτικούς λόγους.
Άλλα σημεία
Έσβησε η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε σε δασική έκταση στο Άνω Σούλι Μαραθώνα, ενώ κατασβέστηκε η πυρκαγιά που ξέσπασε το απόγευμα στην Ανάβυσσο.
Φωτιά εκδηλώθηκε και σε περιοχή του όρους Δίρφυ στην Εύβοια. Πυρκαγιά ξέσπασε και στην Τραχύλλα Καλαμάτας, όπου, επιχειρούσαν μέχρι να νυχτώσει τέσσερα πυροσβεστικά αεροσκάφη τύπου Πεζετέλ.
Πυρκαγιά εκδηλώθηκε στα όρια Λακωνίας – Αρκαδίας στην περιοχή του Αγίου Πέτρου Κυνουρίας στον Πάρνωνα. Η πυρκαγιά βρίσκεται σε εξέλιξη και καίει δασική έκταση, ενώ επιχειρούν ισχυρές δυνάμεις της Πυροσβεστικής από την Τρίπολη, τη Σπάρτη και το Άστρος.
Εισαγγελική παρέμβαση
Tη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης με σκοπό να εντοπισθούν τα αίτια της πυρκαγιάς, διέταξε η προϊσταμένη της εισαγγελίας πρωτοδικών Αθηνών Ελένης Ράικου. Την έρευνα θα διενεργήσει ο εισαγγελέας πρωτοδικών Δημήτρης Γκύζης, ο οποίος έχει εντολή να διακριβώσει εάν οι φωτιές οφείλονται σε αμέλεια ή σε πρόθεση και σε κάθε περίπτωση να εντοπίσει τους υπαίτιους.
Aντιδράσεις
Ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Προστασίας του Πολίτη της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Κέρκυρας, Νικόλαος Δένδιας, σχετικά με την σημερινή πυρκαγιά στη Βόρεια Αττική, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Το πρώτο μελτέμι του καλοκαιριού ήταν αρκετό για να σκορπίσει τις επανειλημμένες διαβεβαιώσεις του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, τόσο στις πολλαπλές ερωτήσεις μας στη Βουλή, όσο και στον ίδιο τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας Αντώνη Σαμαρά, για ετοιμότητα των μηχανισμών πυρόσβεσης.
Τα προβλήματα που αφορούν τον συντονισμό και την ετοιμότητα του κρατικού μηχανισμού στην αντιμετώπιση της σημερινής καταστροφικής πυρκαγιάς στη Βόρεια Αττική είναι προφανή. Όπως προφανές είναι ότι αυτά τα προβλήματα δεν αντιμετωπίζονται με πλειοδοσία λαϊκισμού στις υστερικές αντιπολιτευτικές φωνές του ΠΑΣΟΚ, πέρσι, για την πυρκαγιά στην ίδια περιοχή.
Η Νέα Δημοκρατία, έχοντας διδαχθεί από τα λάθη του παρελθόντος, προσφέρει και πάλι τη συνεργασία της για τη δημιουργία ενός θεσμικού και επιχειρησιακού πλαισίου που θα έχει τη δυνατότητα να προστατεύσει ανθρώπινες ζωές και φυσικό περιβάλλον. Δηλαδή, τελικά, την ποιότητα ζωής και το μέλλον των Ελλήνων πολιτών».
2 σχόλια:
Συγγμώμη που το σχόλιο αφορά συνολικά την αναγκαία συλλογική πολιτική άμυνα:
]
ΓΙΑΤΙ ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ σεισμοί-ηφαιστειακές εκρήξεις-νεφοκάλυψη-νεροποντές και τι λένε για όλα αυτά ΝΑΣΑ-ΣΕΡΝ-Δημοκρίτειο;
Δημοκρίτειο: Γαλαξιακοί οι σεισμοί. Δηλ. είναι δείκτης αναστάτωσης του μάγματος, άρα και της πιθανότητας για ηφαιστειακούς χειμώνες:
Οταν κοπάζει η «βροχή ηλεκτρονίων» γίνεται σεισμός
Στο Εργαστήριο Ηλεκτρομαγνητισμού και Διαστημικής στην Ξάνθη ανακάλυψαν πως όταν μειώνεται σταδιακά η ηλεκτρονική καταιγίδα που «χτυπάει» τον «παρατηρητή» δορυφόρο τους, ακολουθούν σεισμικές δονήσεις
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11386&subid=2&pubid=12958946#
http://www.youtube.com/watch?v=hxtcNWdm6Vw
Ο Αστακός τελικώς θα «λειτουργεί» με LNG ή με LPG;
Της Χρυσας Λιαγγου
Σκεπτικισμός και ατονία έχουν διαδεχθεί τη δυναμική που εκφράστηκε από κυβερνητικής πλευράς προ τετραμήνου με την ανακοίνωση του ενδιαφέροντος του Εμιράτου του Κατάρ να επενδύσει στην Ελλάδα 3 δισ. ευρώ σε ένα ενεργειακό έργο-μαμούθ στη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Ζώνη του Αστακού. Η είδηση, που είχε ανακοινωθεί από το γραφείο του υπουργού Επικρατείας κ. Χάρη Παμπούκη στις 7 Μαρτίου, συνέβαλε σημαντικά στην προσπάθεια αναστροφής του αντιαναπτυξιακού κλίματος στο εσωτερικό της χώρας, αλλά παράλληλα προκάλεσε και ορισμένα ερωτήματα σχετικά με το περιεχόμενό της.
Η κυβερνητική ανακοίνωση αναφερόταν σε επένδυση μονάδας LNG και τερματικού σταθμού για τη μεταφορά LNG στο λιμάνι του Αστακού και μάλιστα εξαγωγικού χαρακτήρα, αφού τόσο η ενέργεια που θα παράγεται όσο και το αέριο που θα φτάνει εκεί θα μεταφέρονται μέσω δύο ακόμη έργων, ενός υποθαλάσσιου αγωγού φυσικού αερίου κι ενός υποθαλάσσιου ηλεκτρικού καλωδίου, στην αγορά της Ιταλίας. Τα πρώτα ερωτήματα που διατυπώθηκαν συνδέονταν με τα κίνητρα του Κατάρ να επενδύσει στην Ελλάδα για να εξάγει σε μια άλλη αγορά και όχι να επενδύσει απευθείας στην ίδια, όπου μάλιστα διαθέτει ήδη τέρμιναλ LNG ανεβάζοντας σημαντικά το κόστος του έργου και μειώνοντας αντιστοίχως την απόδοσή του.
Ο δε νομάρχης Αιτωλοακαρνανίας κ. Σώκος στην ομιλία του στο Νομαρχιακό Συμβούλιο που ενέκρινε το σχέδιο, απέφυγε επίσης επιμελώς να κατονομάσει το καύσιμο και αναφέρθηκε σε «LNG ή όπως άλλο οριζόμενο αέριο». Προς τι όμως αυτή η «αποστασιοποίηση»;
Ασφαλής απάντηση στο ερώτημα αυτό δεν έχει δοθεί ακόμα.
Το Κατάρ ως χώρα παραγωγός διαθέτει μεγάλες ποσότητες LPG και αναζητεί τρόπους διάθεσής του. Το γεγονός αυτό εξηγεί και το ενδιαφέρον για την επένδυση της μονάδας στον Αστακό, ισχύος άνω των 1.000 MW. Για τις ανάγκες της μονάδας εκτιμάται ότι θα πραγματοποιούνται περί τα 50 δρομολόγια ετησίως ειδικών δεξαμενόπλοιων από το Κατάρ, που θα εκφορτώνουν σε ειδικές εγκαταστάσεις αποθήκευσης που θα γίνουν στον Αστακό. Το επενδυτικό ενδιαφέρον του Κατάρ, ενώ εμφανίσθηκε να διευρύνεται, εκτός του τέρμιναλ LNG, μέχρι και σε μονάδα παραγωγής άλγης, που θα αξιοποιεί το CO2 από την καύση του LPG, προς το παρόν φαίνεται να περιορίζεται μόνο στη μονάδα LPG. Aίτηση στις αρμόδιες αδειοδοτικές αρχές δεν έχει κατατεθεί για κανένα άλλο έργο, ενώ ο υπουργός Ενέργειας του Κατάρ Abdullah bin al Attiyah εμφανίζεται, σύμφωνα με δημοσίευμα στην ιστοσελίδα του Energy Intelligence που εξειδικεύεται σε θέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, να δηλώνει στις 23 Ιουνίου ότι η κρατική εταιρεία της χώρας του ενδιαφέρεται να αποκτήσει μερίδιο στη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο LPG που σχεδιάζεται στην Ελλάδα, όχι όμως να επενδύσει σε τέρμιναλ LNG.
Το τοπίο κατά συνέπεια παραμένει ως προς αυτό το σημείο θολό. Από τις 20 Μαΐου που η ΡΑΕ σε χρόνο-ρεκόρ ενέκρινε την άδεια κατασκευής της μονάδας δεν έχει σημειωθεί καμία πρόοδος. Η αρμόδια υπουργός ΠΕΚΑ, που από την αρχή κράτησε αποστάσεις από το έργο, ανέθεσε μελέτη στη ΔΕΠΑ για την επικινδυνότητα της μονάδας στην οποία θα στηριχθεί για την έκδοση της διυπουργικής απόφασης που απαιτείται για τη χρήση του καυσίμου στη ΝΑΒΙΠΕ Αστακού. Η μελέτη αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί περί τα τέλη Αυγούστου. Την αίτηση για άδεια δύο μονάδων ηλεκτροπαραγωγής συνολικής ισχύος 1.010 MW κατέθεσε η κοινοπραξία «Astakos Power Plan Concorctium». Το συνολικό κόστος της επένδυσης υπολογίζεται στα 800 εκατ. ευρώ και θα καλυφθεί σε ποσοστό 70% από δανεισμό. Με την κατάθεση της αίτησης, πάντως, επιβεβαιώθηκε ότι το καύσιμο είναι LPG και όχι LNG.
Η θολούρα που επικρατεί γύρω από την επένδυση του Κατάρ ερμηνεύει και την κυβερνητική μεταστροφή από την αρχική ευφορία στον σκεπτικισμό. Περισσότερο φως στην υπόθεση ίσως ρίξει η αναμενόμενη μέσα στον Iούλιο επίσκεψη του κ. Αttiya στην Αθήνα, με αντικείμενο την πορεία της επένδυσης.
kathimerini.gr
Δημοσίευση σχολίου