29.10.09
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑ;ΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΗΤΗΣΕ Ο ΚΑΘ. ΚΡΙΑΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ Γ.ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Ο Εμμανουήλ Κριαράς είναι μία από τις σημαντικότερες προσωπικότητες στο χώρο της ελληνικής γλώσσας, δημοτικιστής και εισηγητής του μονοτονικού. Έκλεισε τα 104 χρόνια ζωής.
Ο υπεραιωνόβιος λόγιος δάσκαλος, στη συνάντησή του με τον Γ. Παπανδρέου, ζήτησε την επαναφορά του παλαιού συστήματος διδασκαλίας της αρχαίας ελληνικής γλώσσας, της οποίας η εκμάθηση περιοριζόταν μόνο στο λύκειο. Το σύστημα αυτό, καταργήθηκε το 1986 από τον τότε υπουργό Παιδείας, Αντώνη Τρίτση, προκαλώντας «γλωσσική σύγχυση» στους μαθητές.
Ο ΚΥΡΙΟΣ ΚΡΙΑΡΑΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕ ΠΡΙΝ 4 ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΜΟΝΟΤΟΝΙΚΟΥ:
ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ..... ΟΤΑΝ ΔΥΤΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ ΕΧΟΥΝ ΩΣ ΠΡΩΤΟ ΜΕΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ .....ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΕ ΕΜΕΙΣ ΝΑ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΕΡΙΚΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ.
Ο υπεραιωνόβιος λόγιος δάσκαλος, στη συνάντησή του με τον Γ. Παπανδρέου, ζήτησε την επαναφορά του παλαιού συστήματος διδασκαλίας της αρχαίας ελληνικής γλώσσας, της οποίας η εκμάθηση περιοριζόταν μόνο στο λύκειο. Το σύστημα αυτό, καταργήθηκε το 1986 από τον τότε υπουργό Παιδείας, Αντώνη Τρίτση, προκαλώντας «γλωσσική σύγχυση» στους μαθητές.
Ο ΚΥΡΙΟΣ ΚΡΙΑΡΑΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕ ΠΡΙΝ 4 ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΜΟΝΟΤΟΝΙΚΟΥ:
- Δεν είναι ανόητο να θέλουμε να κάνουμε τη γραφή μας δυσκολότερη; Δεν είναι ανόητο να υπάρχουν κάποιοι που επιθυμούν να επαναφέρουν το πολυτονικό, να βυθίσουν δηλαδή τον μαθητή στη σύγχυση;
- Είναι μωρία να θες να καταργήσεις ένα μέτρο που λήφθηκε κυρίως για να απλουστεύσει κάτι στην εκπαίδευση, σήμερα, που πρέπει να διδάξουμε τεχνικό πολιτισμό, τεχνολογία, πληροφορική, γλώσσες.
- Άλλο γραφή και άλλο γλώσσα. Ενώ η γλώσσα είναι κάτι ζωντανό, η γραφή είναι σύμβαση. Σύμ-βα-ση.
- Η λεξιπενία δεν είναι ζήτημα τόνων αλλά είναι ζήτημα λέξεων. Λέ-ξε-ων.
ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ..... ΟΤΑΝ ΔΥΤΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ ΕΧΟΥΝ ΩΣ ΠΡΩΤΟ ΜΕΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ .....ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΕ ΕΜΕΙΣ ΝΑ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΕΡΙΚΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου