4.12.09
Cosmote:Με ασπιρίνες στην κρίση και 170 εκ.€ στον Γερμανό
Με αμφίβολης αποτελεσματικότητας ημίμετρα επιχειρεί να αντιμετωπίσει η διοίκηση της Cosmote την απότομη κάμψη του τζίρου στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας, που έφθασε το 13% το τρίτο τρίμηνο του 2009 και, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, συνεχίζεται με ακόμη σοβαρότερη κάμψη κατά το δ’ τρίμηνο του έτους.
Ενώ η εταιρεία «έκαψε» 1,3 δις. ευρώ το 2006 για να εξαγοράσει σε αστρονομική τιμή την αλυσίδα Γερμανός, ποσό που σήμερα θα αποτελούσε πολύτιμο απόθεμα για την αντιμετώπιση της κρίσης, επιχειρεί τώρα να δείξει ότι κάνει προσπάθεια για να συγκρατήσει την πτώση των εσόδων, με την παροχή υπηρεσιών διαφήμισης μέσω κινητού, που θα αργήσουν πολύ να αποδώσουν στην ελληνική αγορά.
Με αμφίβολης αποτελεσματικότητας ημίμετρα επιχειρεί να αντιμετωπίσει η διοίκηση της Cosmote την απότομη κάμψη του τζίρου στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας, που έφθασε το 13% το τρίτο τρίμηνο του 2009 και, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, συνεχίζεται με ακόμη σοβαρότερη κάμψη κατά το δ’ τρίμηνο του έτους.
Ενώ η εταιρεία «έκαψε» 1,3 δις. ευρώ το 2006 για να εξαγοράσει σε αστρονομική τιμή την αλυσίδα Γερμανός, ποσό που σήμερα θα αποτελούσε πολύτιμο απόθεμα για την αντιμετώπιση της κρίσης, επιχειρεί τώρα να δείξει ότι κάνει προσπάθεια για να συγκρατήσει την πτώση των εσόδων, με την παροχή υπηρεσιών διαφήμισης μέσω κινητού, που θα αργήσουν πολύ να αποδώσουν στην ελληνική αγορά.
Χθες, η διοίκηση της Cosmote, υπό τον κ. Τσαμάζ, παρουσίασε θριαμβευτικά τη νέα υπηρεσία που θα αρχίσει να διατίθεται από το πρώτο τρίμηνο του 2010, επιχειρώντας να δημιουργήσει την εντύπωση ότι θα μπορούσε να αποτελέσει μια απάντηση στη μείωση των εσόδων. Βέβαια, στον τομέα αυτό η Cosmote έρχεται δεύτερη και… καταϊδρωμένη, αφού η εταιρεία Out There Media, με την οποία θα συνεργασθεί, έχει αρχίσει ανάλογη συνεργασία με την Vodafone ένα χρόνο νωρίτερα…
Με την υπηρεσία Mobile Advertising, που παρουσιάσθηκε χθες, ο πελάτης θα λαμβάνει στο κινητό του ένα μήνυμα και θα ερωτάται αν επιθυμεί να λαμβάνει διαφημιστικά μηνύματα για διάφορα προϊόντα τα οποία και θα μπορεί να αγοράζει από το κινητό του έχοντας μια σχετική έκπτωση. Ο χρήστης του κινητού μπορεί να αποδεχθεί ή να απορρίψει τη συγκεκριμένη επιλογή, ενώ η υπηρεσία θα προσφέρεται δωρεάν. Τα έσοδα της Cosmote θα αντλούνται από τους διαφημιζόμενους.
Ο κ. Τσαμάζ ανέφερε ότι σε όλο τον κόσμο οι χρήστες κινητών τηλεφώνων ξεπερνούν τα τέσσερα δισεκατομμύρια και η υπηρεσία που πρόκειται να προσφέρει η COSMOTE (βασιζόμενη σε τεχνολογική πλατφόρμα της Out There Media) αποφέρει έσοδα 7,2 δις. δολαρίων ετησίως στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Βέβαια, σε μια χώρα που με μεγάλη καθυστέρηση αφομοιώνει τις τεχνολογίες ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω των υπολογιστών, η απόδοση από το mobile advertising θα αργήσει να έλθει και πάντως δεν μπορεί να αποτελεί την απάντηση στον κορεσμό της εγχώριας αγοράς κινητής τηλεφωνίας.
Ακόμη και αν οι καταναλωτές δεν είχαν επηρεασθεί από την κρίση, η διείσδυση της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα έχει φτάσει το 180%, ενώ ο ανταγωνισμός μεταξύ των τριών ισχυρών παρόχων ωθεί σε συνεχή πτώση των χρεώσεων. Ανακαλύπτοντας με καθυστέρηση ενός έτους το mobile advertising, που θα αποδώσει κάποια έσοδα στο απώτερο μέλλον, η υπό τον κ. Τσαμάζ διοίκηση της Cosmote μάλλον επιχειρεί να αντιμετωπίσει μια σοβαρή ασθένεια με παυσίπονα.
Κατά τα λοιπά, ο κ. Τσαμάζ ισχυρίσθηκε χθες, ότι η COSMOTE άντεξε στην κρίση γιατί είναι εύρωστη εταιρεία και με το μεγαλύτερο εμπορικό δίκτυο, αφήνοντας έτσι να εννοηθεί ότι η εξαγορά της Γερμανός, που εξακολουθεί να ελέγχεται ποινικά από τη Δικαιοσύνη, δικαιώνεται από τις εξελίξεις.
Βέβαια, ο κ. Τσαμάζ, που σημειωτέον δεν είχε συμμετοχή στην πανάκριβη εξαγορά, δεν εξήγησε πώς θα ζημιωνόταν αν η Cosmote ανέπτυσσε αυτόνομα το εμπορικό της δίκτυο με πολύ μικρότερο κόστος, διατηρώντας ενδεχομένως και μια εμπορική συμφωνία με την Γερμανός, την οποία ήδη είχαν αποφασίσει να εγκαταλείψουν οι άλλες δύο ισχυρές εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Θα ήταν, άραγε, σε δυσμενέστερη θέση σήμερα η Cosmote, αν δεν είχε δαπανήσει το ιλιγγιώδες ποσό των 1,3 δις. ευρώ πλέον τόκων;
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα «απόνερα» της συμφωνίας του 2006 εξακολουθούν και σήμερα να επηρεάζουν την οικονομική θέση του ΟΤΕ και να καθιστούν κατά αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ πλουσιότερο τον κ. Πάνο Γερμανό, βασικό μέτοχο της αλυσίδας και ήδη κατηγορούμενο για αδικήματα σε βαθμό κακουργήματος για την υπόθεση αυτή.
Με βάση την αρχική συμφωνία και το τελευταίο ποσοστό μετοχών (10%) που είχε διατηρήσει στην κατοχή του ο κ. Γερμανός θα μεταβιβασθεί μέχρι το τέλος του έτους στην Cosmote έναντι του εξωφρενικού –πολύ περισσότερο για τα σημερινά δεδομένα- τιμήματος των 170 εκατ. ευρώ, καθώς η συνολική αξία της Γερμανός είχε αποτιμηθεί σε 1,7 δις. ευρώ, όσο αξίζει σήμερα στο Χρηματιστήριο η Αγροτική Τράπεζα!
kagem
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου