28.10.08
Άνοιγμα 14,5 δισ.δολ. στα φορτηγά πλοία πονοκεφαλιάζει τους Έλληνες Εφοπλιστές
Η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας έχει ήδη δημιουργήσει μεγάλες πιέσεις στον τομέα των μεταφορών και της ναυτιλίας.
Ο πιο ευαίσθητος τομέας της ναυτιλίας είναι τα φορτηγά πλοία, και ιδιαίτερα τα μεγάλα τα ονομαζόμενα capεsizeσ εκεί όπου έχουν καταρρεύσει οι ναύλοι. Οι εφοπλιστές που έχουν επενδύσει σε ναυπηγήσεις τέτοιου είδους πλοίων προβληματίζονται για την επόμενη ημέρα αφού τα ανοίγματα που έχουν κάνει είναι μεγάλα και δύσκολα θα μπορέσουν να «ρεφάρουν». Το άνοιγμα των Ελλήνων εφοπλιστών υπολογίζεται σε 14,5 δισ. δολάρια. Ειδικότερα ναυπηγούνται 145 τέτοιου είδους πλοία, με κόστος κατά μέσο όρο τα 100 εκ.δολάρια. Τα δάνεια για τα εν λόγω πλοία είναι μεγάλα εξαιτίας των υψηλών τιμών απόκτησης αυτών των πλοίων.
Επικίνδυνη κατηγορία
Ο αριθμός των υπό παραγγελία πλοίων από τους Έλληνες εφοπλιστές φτάνει τα 870 πλοία εκ των οποίων 477 φορτηγά και 335 δεξαμενόπλοια.
Από τα 477 φορτηγά τα 145 ανήκουν στην κατηγορία των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου με χωρητικότητα 170.000 τόνων (capesize). Η συγκεκριμένη αγορά των capesize, που μέχρι πρότινος ήταν τα μεγαλύτερα πλοία σε χωρητικότητα μεταφοράς χύδην φορτίου, είναι μια αγορά η οποία αυξάνεται τα τελευταία 30 χρόνια με ρυθμούς 10% ετησίως εξαιτίας της αύξησης της ζήτησης πρώτων υλών από την Κίνα.
«Αξίζει να επικεντρωθούμε στη συγκεκριμένη κατηγορία καθώς ο παγκόσμιος στόλος αποτελείται από 814 πλοία ενώ υπό κατασκευή βρίσκονται 831 πλοία εκ των οποίων τα 145 ανήκουν σε Έλληνες Εφοπλιστές. Ο υπό παραγγελία παγκόσμιος στόλος των capesize αποτελεί το 109,6% του υπάρχοντος παγκόσμιου στόλου. Αυτοί και μόνο οι αριθμοί αποτελούν την απόδειξη γιατί οι ναυτιλιακοί κύκλοι θεωρούν την κατηγορία capesize «επικίνδυνη» επισημαίνει ο τραπεζίτης Γιώργος Ξηραδάκης.
Υψηλός δανεισμός
Σύμφωνα με έρευνα της XRTC «τα περισσότερα από αυτά τα 145 πλοία θα παραδοθούν το 2009 και 2010. Θεωρητικά δηλαδή η υπερ-προσφορά θα αρχίσει να φαίνεται το 2009. Βρισκόμαστε όμως 2 μήνες πριν το τέλος του 2008 και οι ναύλοι στα συγκεκριμένα πλοία έχουν πέσει 9.400 δολ. την ημέρα από 120.000 που έπαιρναν το Μάιο. Το ποσό των 9.400 καλύπτει μερικώς τα λειτουργικά έξοδα των συγκεκριμένων πλοίων και δεν αφήνουν οποιοδήποτε περιθώριο κάλυψης των χρηματοοικονομικών εξόδων τα οποία είναι ιδιαιτέρως υψηλά. Πρέπει να ληφθεί υπ’ όψη ότι τα δάνεια για τα εν λόγω πλοία είναι μεγάλα εξαιτίας των υψηλών τιμών κτήσης των πλοίων».
Η πλειοψηφία των πλοίων αυτών χτίζονται σε ναυπηγεία της Άπω Ανατολής. Τα 79 πλοία χτίζονται σε ναυπηγεία της Κορέας ενώ τα 46 σε ναυπηγεία της Κίνας..
Ο πιο ευαίσθητος τομέας της ναυτιλίας είναι τα φορτηγά πλοία, και ιδιαίτερα τα μεγάλα τα ονομαζόμενα capεsizeσ εκεί όπου έχουν καταρρεύσει οι ναύλοι. Οι εφοπλιστές που έχουν επενδύσει σε ναυπηγήσεις τέτοιου είδους πλοίων προβληματίζονται για την επόμενη ημέρα αφού τα ανοίγματα που έχουν κάνει είναι μεγάλα και δύσκολα θα μπορέσουν να «ρεφάρουν». Το άνοιγμα των Ελλήνων εφοπλιστών υπολογίζεται σε 14,5 δισ. δολάρια. Ειδικότερα ναυπηγούνται 145 τέτοιου είδους πλοία, με κόστος κατά μέσο όρο τα 100 εκ.δολάρια. Τα δάνεια για τα εν λόγω πλοία είναι μεγάλα εξαιτίας των υψηλών τιμών απόκτησης αυτών των πλοίων.
Επικίνδυνη κατηγορία
Ο αριθμός των υπό παραγγελία πλοίων από τους Έλληνες εφοπλιστές φτάνει τα 870 πλοία εκ των οποίων 477 φορτηγά και 335 δεξαμενόπλοια.
Από τα 477 φορτηγά τα 145 ανήκουν στην κατηγορία των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου με χωρητικότητα 170.000 τόνων (capesize). Η συγκεκριμένη αγορά των capesize, που μέχρι πρότινος ήταν τα μεγαλύτερα πλοία σε χωρητικότητα μεταφοράς χύδην φορτίου, είναι μια αγορά η οποία αυξάνεται τα τελευταία 30 χρόνια με ρυθμούς 10% ετησίως εξαιτίας της αύξησης της ζήτησης πρώτων υλών από την Κίνα.
«Αξίζει να επικεντρωθούμε στη συγκεκριμένη κατηγορία καθώς ο παγκόσμιος στόλος αποτελείται από 814 πλοία ενώ υπό κατασκευή βρίσκονται 831 πλοία εκ των οποίων τα 145 ανήκουν σε Έλληνες Εφοπλιστές. Ο υπό παραγγελία παγκόσμιος στόλος των capesize αποτελεί το 109,6% του υπάρχοντος παγκόσμιου στόλου. Αυτοί και μόνο οι αριθμοί αποτελούν την απόδειξη γιατί οι ναυτιλιακοί κύκλοι θεωρούν την κατηγορία capesize «επικίνδυνη» επισημαίνει ο τραπεζίτης Γιώργος Ξηραδάκης.
Υψηλός δανεισμός
Σύμφωνα με έρευνα της XRTC «τα περισσότερα από αυτά τα 145 πλοία θα παραδοθούν το 2009 και 2010. Θεωρητικά δηλαδή η υπερ-προσφορά θα αρχίσει να φαίνεται το 2009. Βρισκόμαστε όμως 2 μήνες πριν το τέλος του 2008 και οι ναύλοι στα συγκεκριμένα πλοία έχουν πέσει 9.400 δολ. την ημέρα από 120.000 που έπαιρναν το Μάιο. Το ποσό των 9.400 καλύπτει μερικώς τα λειτουργικά έξοδα των συγκεκριμένων πλοίων και δεν αφήνουν οποιοδήποτε περιθώριο κάλυψης των χρηματοοικονομικών εξόδων τα οποία είναι ιδιαιτέρως υψηλά. Πρέπει να ληφθεί υπ’ όψη ότι τα δάνεια για τα εν λόγω πλοία είναι μεγάλα εξαιτίας των υψηλών τιμών κτήσης των πλοίων».
Η πλειοψηφία των πλοίων αυτών χτίζονται σε ναυπηγεία της Άπω Ανατολής. Τα 79 πλοία χτίζονται σε ναυπηγεία της Κορέας ενώ τα 46 σε ναυπηγεία της Κίνας..
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου