28.10.08
"ΜΕΓΑΛΑ ΒΑΠΟΡΙΑ ΜΕΓΑΛΕΣ ΣΚΟΤΟΥΡΕΣ" (ΚΡΑΧ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑ)
Αρχές δεκαετίας του ’80. Στην Ελευσίνα εκατοντάδες πλοία βρίσκονταν «δεμένα», σε ντάνες, το ένα δίπλα στο άλλο, άψυχα κουφάρια μίας χρυσής εποχής, θύματα της παγκόσμιας ναυτιλιακής κρίσης.
Οι εφιαλτικές αυτές εικόνες άρχισαν να στοιχειώνουν τους έλληνες εφοπλιστές.
Γιατί μπορεί η κρίση που πλήττει τη ναυτιλία να οφείλεται στην κατάρρευση του χρηματοπιστωτικού συστήματος και όχι στο ίδιο το ναυτιλιακό σύστημα, όμως η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία κλυδωνίζεται και έχει πλήξει και τους Έλληνες αφού είναι πρωταγωνιστές.
Ήδη εφοπλιστές τηλεφωνούν στο Λιμεναρχείο Ελευσίνας και ρωτάνε αν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις για αγκυροβόλιο πλοίων. Χαρακτηριστικό είναι η περίπτωση μεγαλοεφοπλιστή που ναύλωσε φορτηγό πλοίο μόλις με 4.000 δολάρια ημερήσιο ναύλο, μόνο και μόνο για να το φέρει στην Ελλάδα και να το δέσει.Ήδη στην Ακτή Μιαούλη τα γκρίζα σύννεφα σκεπάζουν τον ουρανό Άρχισαν να «σπάνε» τα ναυλοσύμφωνα αφού οι ναυλωτές δεν μπορούν να πληρώσουν για να μεταφέρουν εμπορεύματα.
Παράλληλα έχουν αρχίσει τα «μαχαιρώματα» μεταξύ εφοπλιστών για το ποιος θα προλάβει να πάρει ναύλα. Ο θάνατός σου η ζωή μου. Υπάρχουν περιπτώσεις που εφοπλιστές πάνε να ναυλώσουν πλοίο τους ίσα –ίσα για να βγάλουν τα έξοδά του ταξιδιού και όμως τελευταία στιγμή τους παίρνουν τη δουλειά ανταγωνιστές προσφέροντας τιμές χαμηλότερες του κόστους λειτουργίας του πλοίου.
Ραγδαία πτώση έως και 97%!!!Η κρίση στη ναυτιλία επιδεινώθηκε την εβδομάδα που πέρασε. Στα φορτηγά πλοία, μεγάλης χωρητικότητας, από 130.000 τόνους και πάνω, τα λεγόμενα
capsize, η πτώση αυτή έφθασε αυτή την εβδομάδα το 20%-30%, ενώ από την αρχή της κρίσης η πτώση ξεπέρασε το 97%. Στην κορύφωση της αγοράς ένα τέτοιο πλοίο ναυλωνόταν προς 230.000 δολάρια την ημέρα. Τώρα έχει φθάσει να ναυλώνεται προς μόλις 15.000 δολάρια την ημέρα. Μάλιστα την περασμένη Παρασκευή υπήρξε εφοπλιστής που ναύλωσε καινούργιο capsize φορτηγό προς…4.500 δολάρια!!!
Το συγκεκριμένο πλοίο αγοράστηκε 100 εκ.δολάρια και έχει ημερήσια έξοδα λειτουργίας και τοκοχρεολύσια , που φθάνουν συνολικά τα 45.000 δολάρια.Στην αγορά των δεξαμενόπλοιων η πτώση είναι σημαντική όχι όμως στο χάλι των φορτηγών πλοίων. Το ποσοστό πτώσης την περασμένη εβδομάδα έφθασε το 10% ενώ από την ημέρα της κρίσης έχει αγγίξει η συνολική πτώση το 66%.
Για παράδειγμα ένα δεξαμενόπλοιο VlCC, που είναι τα μεγαλύτερα που πλέουν στις θάλασσες, ναυλωνόταν προς 150.000 δολάρια την ημέρα και τώρα ναυλώνεται προς 50.000 δολάρια. Στην κατηγορία των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα λεγόμενα containerships, την τελευταία εβδομάδα οι ναύλοι έχουν μειωθεί κατά 15%. Από την αρχή της κρίσης η πτώση φθάνει το 64%.
Για παράδειγμα μία ναύλωση κατά μέσο όρο προς 50.000 δολάρια την ημέρα τώρα έχει πέσει στα 18.000 δολάρια, ποσοστό μείωσης 64%.
ΝΟΜΙΚΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Οι εφιαλτικές αυτές εικόνες άρχισαν να στοιχειώνουν τους έλληνες εφοπλιστές.
Γιατί μπορεί η κρίση που πλήττει τη ναυτιλία να οφείλεται στην κατάρρευση του χρηματοπιστωτικού συστήματος και όχι στο ίδιο το ναυτιλιακό σύστημα, όμως η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία κλυδωνίζεται και έχει πλήξει και τους Έλληνες αφού είναι πρωταγωνιστές.
Ήδη εφοπλιστές τηλεφωνούν στο Λιμεναρχείο Ελευσίνας και ρωτάνε αν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις για αγκυροβόλιο πλοίων. Χαρακτηριστικό είναι η περίπτωση μεγαλοεφοπλιστή που ναύλωσε φορτηγό πλοίο μόλις με 4.000 δολάρια ημερήσιο ναύλο, μόνο και μόνο για να το φέρει στην Ελλάδα και να το δέσει.Ήδη στην Ακτή Μιαούλη τα γκρίζα σύννεφα σκεπάζουν τον ουρανό Άρχισαν να «σπάνε» τα ναυλοσύμφωνα αφού οι ναυλωτές δεν μπορούν να πληρώσουν για να μεταφέρουν εμπορεύματα.
Παράλληλα έχουν αρχίσει τα «μαχαιρώματα» μεταξύ εφοπλιστών για το ποιος θα προλάβει να πάρει ναύλα. Ο θάνατός σου η ζωή μου. Υπάρχουν περιπτώσεις που εφοπλιστές πάνε να ναυλώσουν πλοίο τους ίσα –ίσα για να βγάλουν τα έξοδά του ταξιδιού και όμως τελευταία στιγμή τους παίρνουν τη δουλειά ανταγωνιστές προσφέροντας τιμές χαμηλότερες του κόστους λειτουργίας του πλοίου.
Ραγδαία πτώση έως και 97%!!!Η κρίση στη ναυτιλία επιδεινώθηκε την εβδομάδα που πέρασε. Στα φορτηγά πλοία, μεγάλης χωρητικότητας, από 130.000 τόνους και πάνω, τα λεγόμενα
capsize, η πτώση αυτή έφθασε αυτή την εβδομάδα το 20%-30%, ενώ από την αρχή της κρίσης η πτώση ξεπέρασε το 97%. Στην κορύφωση της αγοράς ένα τέτοιο πλοίο ναυλωνόταν προς 230.000 δολάρια την ημέρα. Τώρα έχει φθάσει να ναυλώνεται προς μόλις 15.000 δολάρια την ημέρα. Μάλιστα την περασμένη Παρασκευή υπήρξε εφοπλιστής που ναύλωσε καινούργιο capsize φορτηγό προς…4.500 δολάρια!!!
Το συγκεκριμένο πλοίο αγοράστηκε 100 εκ.δολάρια και έχει ημερήσια έξοδα λειτουργίας και τοκοχρεολύσια , που φθάνουν συνολικά τα 45.000 δολάρια.Στην αγορά των δεξαμενόπλοιων η πτώση είναι σημαντική όχι όμως στο χάλι των φορτηγών πλοίων. Το ποσοστό πτώσης την περασμένη εβδομάδα έφθασε το 10% ενώ από την ημέρα της κρίσης έχει αγγίξει η συνολική πτώση το 66%.
Για παράδειγμα ένα δεξαμενόπλοιο VlCC, που είναι τα μεγαλύτερα που πλέουν στις θάλασσες, ναυλωνόταν προς 150.000 δολάρια την ημέρα και τώρα ναυλώνεται προς 50.000 δολάρια. Στην κατηγορία των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα λεγόμενα containerships, την τελευταία εβδομάδα οι ναύλοι έχουν μειωθεί κατά 15%. Από την αρχή της κρίσης η πτώση φθάνει το 64%.
Για παράδειγμα μία ναύλωση κατά μέσο όρο προς 50.000 δολάρια την ημέρα τώρα έχει πέσει στα 18.000 δολάρια, ποσοστό μείωσης 64%.
ΝΟΜΙΚΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου